Gå til innhold

Tøff periode i ekteskapet. Noen som har tips som funker??

Anbefalte innlegg

Vi sliter for tiden. Jeg prøver å se ting fra hans side og skjønner at jeg har min del av skylden for dette.

Men min mann mener utvilsomt jeg bærer ansvaret alene. Kom fram i en diskusjon i dag.

Han sa rett ut at den dagen jeg holdt kjeft når han sa noe, den dagen kunne det hende han fikk tilbake respekten for meg... Hva f....?

Men jeg holder ikke kjeft når jeg mener meg urettferdig behandlet og kritisert for enhver lille bagatell.

Jeg får aldri snakket ferdig eller kommet med mine synspunkter på ting uten at han avbryter og ber meg ti stille.

Jeg skjønner jo kommunikasjon er problemet her, men det går rett og slett ikke an å føre en normal samtale med min mann...

Noen som har kommet videre i et slikt forhold??

Fortsetter under...

Vi har også hatt noen bølgedaler i vårt 15 år lange forhold, men nettopp fordi vi kommuniserer greit har vi kommet oss gjennom det. Vi har også opplevd ting i livet som har bragt frem de beste sidene hos den andre og på den måten fått opp øynene for hvor heldige vi er som har akkurat denne partneren og blitt som nyforelsket igjen..

Om dere bare ser de dårlige sidene hos hverandre og på toppen av det hele overhodet ikke klarer kommunisere hjelper det ikke med en kjærestehelg e.l. da trenger dere hjelp

Ta kontakt med familievernkontoret og få en time, å snakke sammen med en nøytral person tilstede som kan veilede dere gjennom samtalen og komme med konstruktiv kritikk og ros på måten dere kommuniserer på kan være gull verdt. Høres ut som dere har kjørt dere selv inn i et hjørne hvor det absolutt er verdt forsøket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...