seos Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Har tenkt lenge på å kjøpe meg en sånn hjertelyd finner, men har til nå klart å lavære! Men i dag klarte jeg ikke lenger, og det er jeg glad for!! Så deilig å høre, nå VET jeg at det er noe inni der:)
Barbarella og froskebarna Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Jeg har også en, hadde ikke klart meg uten, etter flere MAer. Skulle ønske jeg kunne bruke den hele tiden :-) hvor ofte bruker du/har du tenkt å bruke den? Jeg prøver å holde meg til max to ganger i uken. Vet ikke om det har noe å si om jeg bruker den mer, men har ikke lyst til å ta noen sjanser siden jeg har hørt litt forskjellig.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Og her kommer dagens dummeste spm: Hva er angelsound?
Gjest Hippo ღ Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Hvor kjøpte du den? Jeg leste at disse var bra. Så sendte mail, som det står. Men ingen svar eller respons.. De kan nå oppdatere/legge ned websiden da.. Vet jo ikke om jeg får eller ikke. Hvor lenge skal jeg vente liksom? http://nor-med.net/babysoundb.htm
seos Skrevet 15. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2011 Jeg har hørt to ganger i dag allerede og tror jeg må høre en gang til! Alle som kommer på besøk må jo få høre:) Men tenker etter i dag blir det en gang i uken, max to!! Angelsound e en sånn hjertelyd maskin som du putter på magen med ultralydgele, så hører du hjertelyden!! Jeg kjøpte den av en bekjent som ikke trengte den mere:) 300kr, absolutt verdt det:) Har sett noen på ebay, ellers vet jeg ikke hvor du får tak i, har lest litt om sidene angelsound.no og babywathcer.no (eller noe sånn) og etter det jeg har forstått er leveringstiden er helt ekstremt lang.
Sørlandsmommy Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Vi kjøpte vår Angelsounds fra Kina og fikk den rekomandert hjem etter ca 2 uker. Betalte 170 kr tilsammen, latterlig billig! ) Jeg er 16+3 og har enda ikke klart å finne hjertelyden selv... Hvor leter dere? Bruker dere gel av noe slag...? JM fant hjertelyd for noen uke siden, så jeg er ikke redd. Men vil jo så gjerne finne den hjemme også ) Har en del magefett fra før av, så det gjør det vel ikke noe lettere å finne...
seos Skrevet 15. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2011 Ja, sånn ultralydgel, bare til å spørre på apoteket så finner de til deg:) Jeg prøvde å finne min egen puls uten, og da var det kjempe dårlig lyd:P Så med litt gel finner du den nok med en gang:) Hun jeg kjøpte den av sa du kunne bruke alt mulig som e vått, såpe, glidemiddel++ men jeg tenkte at geleen var sikkert best:) Jeg er 14+4 og hører den helt nede med skambeinet, må trykke den nedover (nesten under) på en måte, og holde den helt iro:)
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Jeg har også en Angelsound! Det er den beste investeringen jeg har gjort! Hvis jeg kjenner at jeg blir litt stresset å begynner å tenke at kanskje noe er galt me babyen så tar jeg fram Angelsound å da blir jeg rolig med en gang Jeg kjøpte min Angelsound på Teknikmagasinet for 350kr De har faktisk nettbutikk også http://www.teknikmagasinet.no/ Bare søk på Angelsound så kommer den opp
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Sørlandsmommy, er du sikker på at du holder den riktig vei? Første gang jeg skulle bruke den tok jeg feil flate ned mot magen, hehe.. Du må også ha kontaktgele fra apoteket, for den virker ikke uten gele.. Kan godt hende du kan bruke glidemiddel slik som noen sier, men man må iallefall ha noe vått på magen Jeg er 12 uker i dag å jeg finner hjerte lyden rett over skambenet, men har hørt om noen som faktisk må lete enda høyere, så det varierer veldig hvor babyen ligger og i hvilken stilling.. Håper du finner hjertelyden snart, for det er helt vidunderlig å høre på
Sørlandsmommy Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Hehe, tenkte på dette med gel i går ja... Ikke dumt Prøver med glidemiddel i kveld og håper det går ) Takk for tips jenter! )
FirstAidKit Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Jeg signerer denne tråden! Angelsound er fantastisk - og ikke minst svært beroligende. Jeg kjøpte min på Ebay for 160 kr, og fikk den vel i posten etter 1-2 uker. Fant hjertelyden samme dag som jeg fikk pakken, og da var jeg i uke 12. Måtte selvfølgelig lete en stund før jeg fant den, men nede ved skambeinet kom den vidunderlige lyden frem Nå er jeg i uke 24 og bruker den ikke jevnlig lenger (det er mer enn nok kickboxing inni magen til å berolige meg...), men jeg kan på det varmeste anbefale Angelsound. Vi gikk tom for den geleen ganske fort, og har brukt aloe vera etter det. Fungerer som bare det! Tipper at glidemiddel også fungerer like bra. Så lenge det er vått, er det godt
Barbarella og froskebarna Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Jeg bruker også vanlig aloe vera-gele. Prøvde uten en gang, og da hørte jeg ikke vanlige magelyder en gang, så tror nok at man må bruke en eller annen form for gele/krem for at det skal fungere. Jeg fikk min doppler i uke 13, og fant hjertelyden med en gang. Men ved forrige graviditet fant ikke legen min hjertelyden i uke 20! Ble sendt til sykehuset for ultralyd, og det viste seg at alt var helt fint med den lille (og han er en frisk 2-åring nå :-). Morkaken var foran, så det skjermet nok lyden en del. Så for de som ikke finner hjertelyden så kan det hende morkakens plassering har skylden! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå