Gå til innhold

Noen råd mot halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så innmari plaga med halsbrann nå og har vært det de tre siste ukene. Er 14+4 i dag. Halsbrannen tar seg gjerne opp mot kvelden og holder meg våken om natta. Virker som den kommer uavhengig av hva jeg har spist den dagen og når det siste måltidet om kvelden er.

Jeg trodde at halsbrann var noe man ble plaga av mot slutten av graviditeten når fosteret er så stort at det klemmer syre fra magesekken opp i spiserøret, men uansett om det er graviditeten eller noe annet som gir meg halsbrann så trenger jeg gode råd for å bli kvitt det!

Legen min sa at han ikke kunne skrive ut medisiner for det fordi det ikke er sikkert om medisinene har skadelig innvirkining på forsteret, så han mente at jeg eventuelt må til spesialist hvis jeg vil ha medisiner.

Er det noen som er plaget med det samme og kan gi meg noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plaga med mot slutten av svangerskapet? å nei da. hehe. har har det vært et mareritt fra jeg var 9 uker..

Jeg reiste på apoteket og kjøpte en flaske med flytende Gaviscon. Det er ekkelt og svelge der og da, men smaken forsvinner med en gang, og det hjelper direkt!

Nå har jeg tatt det daglig, men har den store flasken og den ekke like grei å dytte i veska for å ta med ut, så kjøpe tablettene for å kunne ha med meg! VEL, de funker overhode ikke. hehe. Så jeg kan bare anbefale den flytende Gaviscon :))

Skrevet

Ingen over, ingen ved siden: Pepcid duo. Kjøpes på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...