Gå til innhold

8uker og veeeeldig stor mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er akkurat 9 uker i morgen etter menssyklus på 28 dager. har pleid å ha rundt 31dagers sykluser så er nok litt kortere enn 9 uker i morgen. har veldig stor mage allerede. ser ut som jeg er i hvertfall 4 mnd på vei sammenliknet med mine to forrige svangerskap. 7 år siden forrige svangerskap. livredd for at det er fler enn en der inne. skal til legen i morgen. er det noen mulighet for at han kan finne ut om det er en eller to jeg bærer på? eventuelt hvordan? Har ikke noe veldig kvalme, bare litt ømme pupper men veldig lett anpusten. hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at det kun er en ul som han bekrefte/avkrefte mer enn ett foster så tidlig i svangerskapet. Det er jo enda litt tidlig til å høre hjertelyden. Muligens legen kan kjenne etter om h*n kjenner livmoren

Skrevet

Det kan jo være to stykker. Legen vil nok se at du er mye større enn normalt og kanskje sende deg på UL tidligere pga det:)

Skrevet

Hei

Jeg er i 11. uke og er nå mindre rundt magen, enn da jeg var 8 uker på vei.

Grunnen til at jeg ble fort stor vare oppblåsthet og forstoppelse.

Nå er det bedre og magen er litt hoven.

Dette er for at magemusklaturen har blitt slappere og det og er vist helt normalt.

Skrevet

når tid kan legen høre hjertelyd da?

Skrevet

Tror det er rundt 6. uke :o) Jeg fikk iallefall se hjertet i magen når jeg var 7-8 uker på vei :o)

Skrevet

For å kunne høre hjertelyden må livmoren ha vokst opp av bekkenet. Mange vil kunne høre den mellom uke 10-12. Før dette er det nok ul som må til.

Jeg fikk høre hjertelyden 10+5, men legen sa da at livmoren tilsvarte 13 uker. Venter nummer 3, så regner med at det er derfor livmoren har vokst seg så stor såpass tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...