2011 Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Som førstegangsfødende har jeg tusen spørsmål. Blant annet; Jeg har termin om 3 uker og lurer på hva jeg trenger til å ha nede i vognen.. Dyne, teppe, skinn? Takk for svar
ninairen Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 jeg er selv førstegangsfødende, men tenker å ha skinn og dyne i vogna Termin om 2 uker:)
Cruella De Vil Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Hei, vi fikk førstemann i juni, og frem til det ble kaldt på høsten brukte vi helseteppe og dyne i vognen, alt ettersom hvor varmt det var. Når det ble kaldere brukte vi etter hvert en lammeskinnspose, og gikk over til Voksipose (Voksi Urban) etter hvert. Jeg har hørt mange si at skinn er bra som underlag, så det er sikkert ikke en dum investering. Vi klarte oss fint uten, da, og kjøper det neppe denne gangen heller.
2011 Skrevet 15. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2011 Ok! Vi har kjøpt dunpose, men det er jo for varmt nå, blir det ikke? Lurer på om jeg skal kjøpe ett skinn og en dyne å ha i vognen. Hvor har du kjøpt skinnet? Så spennende med bare to uker igjen til termin ,jeg har tre og tiden kan ikke gå fort nok. Hehe.
ninairen Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Jeg har ikke kjøpt skinnet enda, men skal senere.. tenkte å kjøpe på baby comfort Ja, kjempespennendes... Men begynner å bli utålmodig nå
Lillegull2011 Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Jeg er også førstegangs og har tenkt å ha en tynn dyne(føler dun er så tungt) og helseteppe i begynnelsen. Deretter fylle på med varme klær på prinsen og en vognpose etterhvert. Har ikke tenkt å ha lammeskinn. Synes dette ser så skittent ut og ekstremt varmt i disse tider.
Aprilripsen Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Hei. Leste innlegget i ren nysgjerrighet. Fikk dattra mi i oktober i fjor, så hu er 10mnd nå. Har prøvd både vanlig dyne og dun, og konklusjon er at dun er desidert best!! Fikk også med et lammeskinn med en vogn jeg kjøpte brukt tidligere i sommer, og etter å ha brukt dette de siste ukene angrer jeg på at jeg ikke har kjøpt det tidligere! Helt suverent!!! De sier jo at lammeskinn er temperaturregulerende, og skal være varmt om vinteren og svalt om sommeren. Lykke til alle førstegangs!!! Jeg venter nr 2 i april og er helt i ekstase
2011 Skrevet 16. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2011 Flott at du leste i ren nyskjerrighet Jeg har bestemt meg for å kjøpe en liten vogn dyne i dun, og ett lammeskinn. :-) Dunposen får ligge til det kommer snø og virkelig blir kaldt. Lykke til selv :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Jeg fikk første i september, og brukte da bare en ticket to heaven dunpose nedi, ikke skinn. Denne brukte jeg gjennom hele vinteren også, varierte bare med hva slags klær jeg hadde på henne. I begynnelsen lå hun i bare en tynn bomullsbody, joggebukse og en tynn jakke (hun er så varm av seg). På vinteren da det var skikkelig kaldt hadde hu på seg det samme, med en vinterdress fra name it over (sånn strikket med fleece inni). Brukte ikke strømpebukse, ikke ull, selv om her var 10 minus var hun ikke kald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå