Gå til innhold

Hva en sexolog sier om pliktsex:

Anbefalte innlegg

Sjøl om det ser ut som om dr. Phil fikser mennesker i løpet av en liten time på tv'en så betyr jo ikke det at han har 100% rett i alt han sier. Han er en lettvint amerikaner med lettvinte løsninger, hører ikke på mennesket som sitter der, men bare forteller hvordan vedkommenda skal/bør/må tenke.... funker ikke vet du.

Det samme blir det med Tracey Cox. Har en bok av henne jeg. Ufattelig lettvint. Så også med det svaret hun gir. Ja, sex er en del av avtalen, man bør kunne forvente regelmessig sex i et forhold. Mange kvinner som har brent seg på dette. MEN... nå man føler det er plikten som styrer hver gang man har sex så er det plutselig ikke gøy med sex lenger. Når det hele tiden blir pratet om "hvorfor vil du ikke?", "det må være noe galt med deg som ikke vil ha sex oftere", "krav" om å få fingre med puppene når vi ser tv sammen, null forståelse for at sex er ubehagelig og til tider direkte vondt ved sopproblemer etc etc. da mener jeg at det er ikke en avtale som skal oppfylles.

Da er det tvert imot at partnerens varselbjeller bør ringe. Partner bør gå i seg selv og se sine egne "feil". Slutte å mase om sex, slutte å surmule når man ikke får sex, rett og slett gjøre ting litt annerledes. Berøre litt annerledes. Ikke uttrykke forventninger til sex. Ikke kritisere lyst-mangel som en feil. Gi mer komplimenter. Være oppmuntrende.

Jeg har hatt en mann som ødelagte forholdet på denne måten. Og jeg vet at jeg er glad i sex, for han jeg har sex med nå er helt annerledes, han gir meg skryt og oppmuntring og jeg elsker at han tar på meg. :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...