Gå til innhold

Noen i London?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Er ikke gravid noe mer, fikk en nydelig datter i Mai, og fødte under NHS og har både positive og negative ting å si om NHS. Selve fødsel var kjempebra, jeg fødte på kingston hospital og det er et av de beste på maternity. De passet på at jeg ble godt kjent med jordmoren som skulle ta over hvis babien ble født etter at den jeg startet med ble ferdig på jobb. Alt var veldig avslappet, fikk rom med fødebasseng og eget rom etter fødsel. Jeg kan ikke si nok ok om hvor fantastiske jordmødrene var og hvordan de faktisk fikk meg til å nyte fødselen og le selv midt under riene.

Det eneste negative jeg har å si er at i uke 38 fikk vi beskjed at babien målte liten og hjerterytmen var lav. Vi måtte på sykehuset men da vi ringte sa de at det var ingen grunn til å komme med en gang for vente tiden var på 4 timer så kunna heller holde oss hjemme og slappe av til da. 4 timer senere dro vi og måtte likevel vente 4 timer. Hjerterytmen målte heldigvis bra men fikk ikke målt vekst siden kl var da 19.00 og ultralydarbeiderne hadde dratt hjem fra jobb. Siden det var fredag måtte vi vente til mandag.Hun lå bare veldig kompakt og passe stor.

Jeg forstår at Kingston har veldig mange pasienter så det blir mye til ventetid, og jobbe med maternity er ikke den enkleste jobben så jeg priser de fullt ut for alt de klarer under presset og lønnen. Får man sent in 50 pasienter til check den dagen må man ta de som de kommer og når arbeidsdagen er ferdig så drar man hjem. Hvor mange av oss har lyst til å jobbe overtid hver dag? Særlig på en fredag?

Etter det jeg har hørt fra venner som har født i kingston, nottingham og southhampton er historiene veldig spredt.

Alle her jo en forskjellig fødsel og ingen sykehus like. Spør rundt dere om sykehuset dere skal føde. Hvis det er en ting nybakte mødre snakker mye om er det fødselsopplevelsen.

Bumps and babies grupper er gode til å finne ut mer.

Eirin

• 3 uker senere...

Hei,

Vi flytter til Walton on Thames, helt i utkanten av London egentlig, men gode tog forbindelser. Gleder oss!

Skjonner godt det blir vanskelig og reise hjem for aa fode naar du er i fulltidsjobb. Har hort masse positivt fra engelske venniner om NHS, men det kommer vel ann paa sykehuset. Haaper resten av graviditeten gaar bra, og lykke til med fodselen!

Annonse

Hei!

Gratulerer med vel overstått da!

Jeg har hørt masse bra om Kingston, jeg hadde egentlig tenkt meg til Chelsea&Westminster Hospital siden det ligger mye nærmere jobben, men lurer på om jeg burde bytte til Kingston siden alle sier det er så bra. Det ligger også ganske praktisk til ift der jeg bor, det er bare litt lenger fra kontoret.

Hvor ofte må man til sykehuset på kontroll? Noen som har hørt noe om C&H? Har prøvd å se på blogger og googlet men finner ikke så mye om de.

:-)

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg er også bosatt i London med termin i april 2012. Følger opplegget her siden det er her vi bor og planlegger også å føde her når den tid kommer. Turene til Norge får komme senere.

Bor i nærheten av St Thomas hvor vi nå får oppfølging fra og har så langt ikke sett noen grunn til å finne et annet sykehus. Er så langt godt fornøyd med svangerskapsoppfølgingen til NHS og håper fortsettelsen blir like bra.

Håper dere er friske og raske. Jeg er glad for å ha kommet meg gjennom første trimester og føler nå at jeg kan begynne å leve "normalt" igjen!

:-D

• 3 uker senere...

Hei jeg hadde nr 1 på Chelsea and Westminster i 2009, men min opplevelse var ikke den beste. For å være helt ærlig så var det vel egentlig en marerittfødsel som til slutt endte i haste keisersnitt fordi sønnen min begynnte å bli stresset og jeg hadde høy feber fordi jeg fikk infeksjon i løpet av natta fordi de ansatte som hjelpte meg var mer eller mindre inkompetente og noen hadde så sterk afrikansk accent at det var vanskelig å skjønne dem. Faktisk var jordmoren som kom til meg morgenen etter fødselen startet var sjokket over hva som hadde skjedd i løpet av natten...jeg hadde en jevn strøm av forskjellige jordmodre og hjelpearbeidere (særlig over natta) siden de visstnok har mangel på jordmødre. Jeg var sikkert bare uheldig med de som skulle hjelpe meg for som sagt den jordmoren jeg fikk etter 24 timer var veldig flink men da hadde de andre egentlig ødelagt sjansen for at jeg kunne føde skikkelig naturlig og etter at hun varslet legene så holdt jeg min nydelige sønn i armene etter 20 min! Noe jeg også syntes var rart var at ingen av de ansatte kjente hverandre, og særlig de hjelpearbeiderene var veldig stor forskjell på kvalitet på. På recovery var det et salig mareritt hvor man i realiteten får ei seng i en stor gang med 20 andre nye mødre med barn. Siden jeg hadde hatt keisersnitt måtte jeg bli der i flere dager noe som var tortur, hørte forresten at jeg kunne ha brukt min private health insurance siden jeg endte opp med keisersnitt men det visste jeg ikke da. Fikk heller ingen hjelp hverken til meg eller min lille sønn, eneste om det hadde vært a emergency fordi de var så få på vakt og det konstante støyen var utrolig stressende. Faktisk fikk jeg ikke melken min før jeg kom hjem og det var helt sikkert på grunn av at jeg ikke fikk kommet meg etter den harde fødselen og keisersnitten.

Jeg er nå gravid med nummer 2 og skal ha den på Kingston (jeg bor nå i wimbledon) og har hørt mye bra om dem. Hadde jeg vært fortsatt i Notting Hill og skulle født på C&W så hadde jeg gått privat. Men det er meg og med min erfaring.

Håper jeg ikke har skremt deg, men det var min opplevelse.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...