Gå til innhold

9åring gis bort!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har du en "normal" unge i litt opprør, så har du automatisk en med adhd eller asbergers...

Jeg har alle str i huset... fra treårstrass til 16 åring som har prøvd å drikke seg drita full... (med sykehus som resultat,, fordi mamma bare hadde sagt han IKKE skulle drikke. Ikke sagt hvor mye som er for mye.. ei halvflaske sprit på styrten var FOR mye..)

River meg i håret, men gleder meg for hver fremgang.. Hatt lyst til å kaste de til skogs etter hver trassalder som kommer, men fortsatt har jeg alle sammen her ;)

han på 16 er feks ikke like vrang som han på 13 er (joda, ble full en gang, men han er ikke like grinete lenger)

Verst er nok hun på 11...

HI : stå på du :) blir bedre (om noen år)

Gjest Tutt1-2-3!

Godt skrevet HI!

Jeg skal ikke gå inn i beskrivelse av min 10 åring, men kort fortalt så har han hoppet elegant over alle "trassaldre" hittil! ;) Tenker at det kommer nok, men det kan jo hende vi slipper greit unna... Litt tweenager-fakter er det jo, og det er ikke måte på hvor dum jeg er! Nå skal det sies at jeg er en "ertekrok" også da. Men alt i alt er han kjemegrei å ha i hus!

Lillebror på 3,5 derimot, frykter jeg kan bli en annen type! :P -for ikke å glemme lillesøster på 3 mndr, som er eneste jenta i "slekta", og som ligger an til å bli skikkelig primadonna! ;)

Dette var skremmende lesning HI! Jeg har jenter på åtte og seks som oppfører seg som prepubertale intrigemestre og jeg har mange ganger ønsket at vi bare kunne hoppe over hele puberteten og gå rett på åttenåringen.

Men så har jeg en gutt på to, en liten som elsker mamma over alt på jord og som smiler og er blid uansett hva livet har å by på. Jeg har hørt at gutter er mye enklere enn jenter, men etter å ha lest ditt innlegg skjønner jeg at jeg skal begynne å grue meg med det samme:)

hehe, der satt du finger'n på trassige gutter HI ;)

Min sønn er nå 3 år, og har allerede i lang tid vist fakter som du beskriver. Han er også meget oppvakt, men han er ikke testet ennå siden han er så liten og det er jo store variasjoner på normalen i denne alderen. Han snapper opp alle ord og uttrykk han hører, og bruker dem konsekvent for å irritere fletta av meg :P

Her om dagen kom denne regla "Mamma, hvis du maser mer nå, så blir jeg gal! Kan du ikke gå på romemt ditt så jeg får være i fred!" Jeg skulla ha ham til å gå inn på badet så vi fikk dusjet.. Eller en annen kremkommentar "Selvom klokka er 7, så er jeg ikke trøtt, så den legginga venter vi med littegrann, så kan jeg heller se TV".

Han er verdens herligste, og sjarmerer alle i senk med den lille professor-atferden sin, men helst skulle ejg sett at han var litt mindre kverrulant og hørte på mor si! Men en skal vel være glad til for at han har et godt hode på skuldrene, så får vi luke ut litt unoter etterhvert som tiden går ;)

Annonse

Hehe, jeg har en gutt på 8 år og en på 10!

Prepubertet kan være en utfordring for både liten og stor, det skal være visst..

Må bare le av disse "hønene" som mener det er alt fra autisme til dårlig oppdragelse, bare vent sier jeg bare ;)

Noen unger er vanskeligere enn andre, noen er vanskelige som 2-åringer men som en drøm når de er 10, andre er omvendt. Noen er faktisk vanskelige både som 3-åringer, 8-åringer og 14-åringer, men fremdeles helt normale.

Friske, normale unger begynner en tøff løsrivningsfase i prepuberteten, de reagerer forskjellig på hormoner og alt som skjer i kropp og sinn. Men har de en god oppdragelse er de harmoniske, snille, oppmerksomme, omsorgsfulle osv osv ute blant folk. Lærere, foreldre til venner, trenere osv skryter uhemmet, men hjemme hos mamma og pappa kommer frustrasjonene, trassen, humørsvingningene osv boblende til overflaten og kan drive enhver "perfekt" mamma til vannvidd.

Tro meg, guttene mine får en god oppdragelse, de har et godt og trygt forhold til begge oss foreldrene, men førpubertetshormonene kan få oss til å ville legge de ut på Finn av og til likevel ;)

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Huff da hi dette høres slitsomt ut! Om høres akkurat ut som meg da jeg var på den alderen.

Skal ikke slenge ut med diagnoser jeg heller vet hvor frustrenrende det er, men vil bare si jeg har tourettes. Og da jeg var yngre var det direkte ubehagleig for emg å ha på noen typer klær, de kunne være gode i putikken, men jeg kunne føle meg kvalt av de andre perioder. Veldig rart det der, emn det med ubehalgelige klær er faktisk et ticks fikk jeg vite, for jeg er fremdeles en del plaget med det. Skjerf må være riktig på også vidre, og ble glad da jeg fikk vite at det for min dele r et ticks og ikke jeg som er sær...

Jeg var også kjempe flink og effektiv, men orket ikke rydde for da måtte jeg ta absolutt alt jeg kom over og det orket jeg ikke tanken på.

Men din gutt er nok som de fleste andre 9 åringer i teste grense alderen rett og slett!

Gruer meg til datteren min er der må jeg si med den gen kombinasjonen hun får blir hun nok en håndfull vil jeg tro ;)

Lykke til! Du høres ut som en god mamma, med behov for utblåsning ;)

Jeg hadde tenkt til å skrive et lignende innlegg i dag,bare at min er 4 år.

Han er:

- frekk

-biter

- klorer

- virker som han har blitt døv

-nekter å dusje

-hater middag

-bortskjemt

-sutrete

-har sirup under skoene

MEN, han har smilehull da :)

Annonse

Men det er jo det jeg sier! De aller fleste disse diagnosene blir nevnt i innlegg er det pga mange indikatorer og det er veldig ofte det da kommer frem av hi senere at jo, det stemmer nok at det er slik eller at hi også er bekymret for si eller så. Det er ikke ofte de nevnes og hi overhodet ikke er enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...