Gå til innhold

Er dagens str 36 lik det som var str 38 for 10 år siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes klesstørrelsene har økt jeg? For 10 år siden var jeg 20 år, veide 63-64 kg og brukte str 38/29/M i klær. Så har jeg vært gravid en del ganger og veid litt mer enn jeg burde. Nå er jeg 30 år, veier 65-66 kg og bruker str 36/27-28/S i klær.

Andre som opplever det samme?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke, for jeg kjøper andre merker nå enn jeg gjorde for 10 år siden. Før handlet jeg på fjortisbutikker som vero moda, nå er det mer på kjerringbutikkene, og de har kanskje alltid vært litt større i størrelsene?

Skrevet

NEI.. absolutt ikke.. klærne blir bare mindre og mindre i str.. det kommer jo litt ann på hvor man handler da.. er stor forskjell fra kapphal og lindex til H&M liksom.. og bikbok og B-young, de er jo så små atte..

Skrevet

Jeg handler mest, bukser i hvertfall, på BikBok, VeroModa, Only, Lene V ol butikker. Liker ikke passformen og snittet til Kapphal, Cubus osv. Så er mye samme merkene som før med andre ord. Topper kan jeg handle litt andre steder, der synes jeg noen ganger at overnevnte butikker kan bli litt fjortis.

Annonse

Skrevet

Tror heller at det er motsatt.. Klærne blir mindre..

Har hatt klær bla en vinterjakke, ikke spesiellt vid i fasongen, som passet meg, selv om jeg måtte ha tøy to str større . Dette var en jakke innkjøpt ca 98...og som ble kassert for ikke så mange år siden...

Skrevet

Hm.. Jeg har tatt vare på to bukser fra jeg var tenåring (18-19 år) som var kjøpt på VeroModa. En i str 38, og en i str 29, noe som jo er samme størrelse. Prøvde dem på meg for litt siden, og begge passet helt perfekt. Nå derimot er de størrelsene for store. Måtte kjøpe to nye bukser i går fordi to stykker ble ødelagt i rask rekkefølge her hjemme. Da var jeg på BikBok og Only (vet det er "fjortis"-butikker, men liker snittet på buksene deres ;-)) som vel er mye det samme som VeroModa, og der passet str 36 og 27-28 bra. Så etter min mening må jo nesten størrelsene har økt? Mener å ha lest det en gang også. At folk generelt er blitt større, så derfor har butikkene utvidet størrelsene sine litt for at kundene skal bli fornøyde med å passe i sine vanlige størrelser selv om en har lagt seg litt ut. Altså at det som nå er str 38, var det som før var str 40 osv. Vet ikke om det er sant, men leste det i hvertfall en gang, og etter min erfaring stemmer det.

Skrevet

På KappAhl og Lindex tror jeg det er motsatt, at det som før var str 40 nå er str 42.

Skrevet

HA!, Jeg visst jeg hadde lest dette før en gang ja! :-)

Men jeg lar meg likevel glede over endringen. Det er litt kult å få en str 36/S til å sitte som støpt når dette var et mål i tenårene som jeg aldri helt nådde. Selv om jeg vet at det er selvbedrag, hehe...

Skrevet

For min del så betyr det at det er håpløst å finne noe som passer. Vanskelig å finne str 32 eller mindre i butikker som har "student-priser".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...