Gå til innhold

Vi med termin rundt 24. august

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Nå har snart alle våre forgjengere født, og jeg har ennå ikke "oversikt" over hvem som har termin rundt min termin som er den 24.august.

Vi må jo starte en tråd vi og, så vi kan høre hvordan vi har det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Artig å endelig kunne være med på en "fødesnarttråd" herinne:) Termin 27. August og skal føde på ABC-klinikken på Ullevål.

Grugleder meg masse:)

Skrevet

hei :)

mens termin 21.08.11

ul termin 24.08.11

er nr 2. og gikk 8 dager over termin sist. så ikke mye troen på noe annet i grunn.

føde på kk haukeland. ( denne gangen også ;)...)

spennende tid, i møte for oss nå :)

Skrevet

Har termin 26. august og skal føde på ABC på Ullevål.

Førstemann ble satt i gang 14 dager på overtid, så jeg har ingen forventninger om at det skjer noe med det første...

Sliter med veldig sterk bekkenløsning, så må holde senga/sofaen nesten hele dagen, og er utrolig lei for jeg kjeder meg så mye. Hadde noen planer om hva jeg skulle fikse i permisjonstida før babyen kom, men alt det er lagt på hylla nå.

Skrevet

Her er UL termin 20. august. Skal føde på Ahus.

Formen er helt ok.

Vonde kynnere, men bare på natten - andre?

Hode er festet iflg. jordmor, men jeg kan liksom ikke skjønne hvordan baby ligger.. skulle nesten tro den lå i tverrleie, sånn ifht. hvordan jeg kjenner store "buler" og føtter.... Hvor sikker kan jodmor være på at det er hode hun kjenner ned i bekkenet?

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Godt å se det er flere enn meg Jeg er også førstegangs i en alder av 37 år! Jeg skal føde på Bærum sykehus. Svangerskapet har gått fint, bortsett fra noe smårusk på slutten.. I tillegg til at jeg er kjempelei!!! Har gått opp 26-27 kilo uten å ha storspist! Jeg har bare sinnsykt mye vann i kroppen som og hindrer meg i å gå de daglige turene mine. Kjipe greier!! Ellers må jeg si meg enig med deg Oslojenta.. Fått beskjed at hodet er festet, men skjønner ikke det helt i forhold til bevegelsene, men må vel bare tro på det... Selv om hodet er festet svinger de jo fortsatt rundt sin egen akse.. Apropos kynnere om natten.. Joda, jeg har hittil kun kjent de vonde kynnerne på natterstid..

Skrevet

Termin 29.08. Skal føde på ahus. Fødte 4 dager før termin sist, så regner med at han er rett rundt hjørnet nå:)

Har masse kynnere, nedpress og generelt smerter og ubehag i rygg/bekken og underliv, derfor håper jeg han kommer snart! Jada, jeg vet at modningen kan ta tid, men jeg håper i det lengste:)

Skrevet

Har termin 21.august og er veldig klar for å møte jenta våres. Første kom 3 dager over, så jeg håper det skjer noe før denne gangen. Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Her er termin 25. august, men med tre ukers sprik fra mens termin (4.august), skal vi inn på sykehuset på torsdag for sjekk, og forhåpentligvis igangsetting :) Var på ultralyd på fredag, og viste da lite fostervann.. Ellers har lillegutt det veldig bra i magen, og vi gleder oss til å hilse på han snart :)

Utålmodig og rastløs, ellers er formen på topp... Dere andre?

Skal på Lillehammer sykehus forresten. Er førstegangs...

Skrevet

Hei :)

Her er termin 30. august, og er rimelig klar for å treffe den lille kroppen som har oppholdt seg inne i meg i lange måneder nå :)

Har småhøyt blodtrykk, så er på kontroll flere ganger i uken, og dermed begrenser det seg litt til hva jeg kan gjøre.. De siste ukene har vært laaange.. Skal på UL på fredag for å se hvor stor den er, da jordmor tror den er rimelig stor.. Hurra, det er betryggende å høre for en stakkarslig førstegangsfødende ;)

Lykke til, alle sammen :)

Skrevet

Lillehammer sykehus her også :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har også termin 24 august, bare 9 dager igjen!! Jeeeei :-D

Er skikkelig lei og sååå klar for å møte lille snuppa, nååååå! Har to gutter fra før på 8 og 2 år, begge kom før termin. Minstemann kom 10 dager før, så det gjør nok at jeg venter litt ekstra i disse dager.

Ellers har jeg masse kynnere hele dagen, og maserier hver kveld. Maseriene sitter i hele magen, korsryggen og nederst i magen forann. De er vonde og kommer regelmessig med 10 minutters mellomrom og varer ca 20-30 sekunder... Har 4-6 stk, og så stopper alt opp :-( Så kan det gå en time uten noe som helst vondter og så tar det seg opp igjen. Slitsomt!! Har hatt det sånn de 10-14 siste dagene, så håååper virkelig det skjer noe mer snart.

Sover dårlig om natta, og hver gang jeg våkner for å snu på meg så tenker jeg at nå, NÅ går vannet eller NÅ skjer det noe.... Jeg snur meg... Og merker ingenting :P

Har prøvd alt av kjærringråd - lakris, fødepizza, vasking og husarbeid, gåturer, sex, soving, løpe i trapper.... You name it, det er prøvd :P

Dagene går saaaaaakte avgårde - blir mye husarbeid, hagearbeid, tv-titting, soving og lek med ungene. Uansett åssen man ser på det så vet jeg jo at SNAAAART er alt over og lille snuppa har endelig kommer ut :-D

Lykke til alle sammen, blir koselig å se hvem av oss som blir først heldige!

Skrevet

Heihei:)

Her er termin 29.aug. Formen er fin, har kjent kynnere siden uke 20 ca, men kjenne litt 'stikking' nedover nå itillegg til kynnere dagen lang. Er førstegangs og gleder meg masse:) Har vært på sjekk med ul og ctg flere ganger den siste tiden pga liten baby og sakte hjertelyd, men alt er bra med jenta i magen. Ska på ul igjen i morgen for å følge med på at hun vokser og ikke stopper opp, i så fall blir jeg satt igang sånn at hun kan vokse bedre utenfor magen:)

Ang babyens stilling i magen; To jordmødre kjente og fant ut at hodet lå ned i bekkenet. To timer etter at de kjente så måtte jeg på ul pga at de trudde jeg hadde lite fostervann, da viste det seg at babyen lå i seteleie. Så jordmødrene kan ta feil de også. Ikke for å bekymre, men jeg tenker det samme, hvordan er de sikker? Nå har jenta mi snudd seg ned igjen, men jeg er redd for at hun skal snu seg opp igjen og at hun plutselig kommer med rumpa først:P men vi må nok bare stole på at de kan det, og at de svært sjeldent tar feil:)

Skrevet

Skjønner godt du blir litt urolig av å høre du kanskje har en stor baby, MEN jeg har og fått høre det, og har ligget over på alle målinger. Da jeg måtte på UL grunnet mistanke om svangerskapsforgiftning fant legen ut det motsatte. Han er litt liten, men fortsatt innenfor normalområde..

Ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til:)

Skrevet

Heihei ja, jeg har termin 26. august. Nå nærmer det seg jenter. Våre små kan komme når som helst :-)

Skrevet

31 august her! håper IKKE det blir septemberbaby:P

Er fryktelig klar for å få ut denne lille nååå, lengter etter fødsel å alt som skal komme. Hadde hastekeisersnitt med førstemann og håper virkelig på normal fødsel nå!

Alt klart til lille her, mangler ingenting og huset har fått seg ei omgang med filla:)

Skrevet

Har termin 22.August med nr.3. De to første kom 9 dager etter min menstermin. Så blir vel fødsel nærmere slutten av August.

Skal føde på Bærum Sykehus som med de to første.

Og Ja jeg er veldig fødeklar.

Pogoled kanskje vi treffes på sykehuset.

Skrevet

Ja, kanskje vi sees, Spira.. Men håper jo at jeg har født innen slutten av august:p

Skrevet

Jeg har termin 26. august og skal føde på sykehuset i telemark. Ser ikke ut som om lille gull har planer om å komme i nærmeste fremtid, men h*n er hjertelig velkommen! Nå er jeg lei, og vil bare hilse på :-)

Skrevet

termin 24.aug. her. er klar som bare det, men kan virke som om det bare er meg som er det :/

er så lei nå av vondt i bekken og masete omverden.

gikk ni dager over med nr.3, satser på at det ikke skjer denne gangen.

Skrevet

Jeg har termin 26.august, og pga stor baby skal jeg bli igangsatt på terminen. Det fikk jeg vite igår etter en vekstestimering. Kjenner at det er en lettelse å vite at man ikke skal gå lenge over terminen. Så får vi se om lille jenta vår kommer neste fredag eller om det tar noen dager.

Uansett gleder jeg meg masse til å få fødsel overstått og endelig holde henne i armene mine :-)

Skrevet

Har termin 22. august, skal føde på Haugesund sykehus. Gikk to uker over forrige gang, så jeg belager meg egentlig på overtid denne gangen også.. Formen er ok, men sliter med et veldig vondt bekken, så jeg er ikke så veldig mobil:( Tenk at det endelig nærmer seg termin for oss også nå!!

Skrevet

26. august er den store datoen her, altså 10 dager igjen i dag. Formen er veldig fin (bortsett fra den sedvanlige halsbrannen såklart...) og vi gleder oss helt enormt til å hilse på den lille jenta i magen! Er det ikke rart at det er en person der inne? :-))

Kynnerne hyppige og kjenner nedpress, men ellers ingen fødesymptomer.

Dagene brukes på hekling og finpuss av barnerom. Hyggelig enn så lenge, men håper jeg slipper overtid. Lykke til til dere som plutselig må ta bagen under armen og styrte avgårde til fødeavdelingen!

Skrevet

Jeg har også termin 22.august, førstegangs, og skal føde på ABC Ullevål. Alt er bra... litt for bra! Men skal jo ikke klage når det er mange som er på overtid - jeg har tross alt fortsatt 6 dager igjen! :) men gleder med VELDIG til å treffe knøttet nå. Litt utålmodig kjenner jeg. Og det er jo alle andre rundt meg også - man glemmer liksom ikke at det snart er fødsel for å si det sånn!

Har masse kynnere, mensmurringer og nedpress hele dagen, slimproppen har gått, og maserier kveld og natt. Men som så mange av dere andre, våkner hver morgen like skuffa over at ingenting har skjedd... Så da er det bare å innse at han kommer når det passer han, og bare innrette seg... Er vel flere ting som følger ettterhvert der vi bare må innrette oss etter de små sine behov tenker jeg! Men er heldigvis i god form ellers!

I forhold til bevegelse i magen er også jeg veldig forundret over bevegelsene som skjer med hodet festa. Får plutselig følelesen av at han har snudd seg til seteleie... Men nå er det da 3 ulike jordmødre som har sagt hodet er festa (har vært det en stund) så da må man jo stole på de. Men som du sier Pogoled, de vrir seg jo rundt. Også er det mye armer og ben inni der etterhvert, så det fører vel til noen dunk både her og der. :)

Skrevet

Veldig rart at jeg kan være med å svare på "vi med termin rundt...." trådene nå. Vi har termin den 26.august! Altså neste fredag! :D Helt utrolig. Litt lei og kjei nå kan man si, men han kommer vel snart tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...