Gå til innhold

Kan man endre permisjonstidene undervies?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å søke om permisjon, men er usikker på hvor lenge jeg skal ha permisjon. Kan jeg endre dette underveis om jeg søker permisjon fram til 01.04.12? Om jeg skulle ønske å jobbe 1 dag i uken før dette, lar det seg gjøre da? Man kan vel bare søke på nytt? Eller?

Fortsetter under...

Du kan ikke endre på om du ønsker 80/100% lønn, men du kan endre på når du skal ta permisjon, ja. Jeg skal f.eks. jobben en uke nå, midt i permisjonen, som jeg ikke hadde forutsett da jeg sendte inn søknaden. Da må jeg søke på eget skjema om utsettelse av permisjonen. På samme skjema kan man også søke om gradering av fødselspenger, hvis du ønsker å jobbe en dag i uken.

Snakk med NAV, og les på nav.no først, så du er sikker på at du får riktig svar. ;)

Ja, du kan endre den underveis - forutsatt at dette avtales med arbeidsgiver. Dvs. at du ikke kan KREVE å komme tilbake et dag i uka, men hvis arbeidsgiver går med på det, kan dere inngå en skriftelig avtale om gradert arbeid/gradert permisjon. Du vil da forlenge permisjonen din tilsvarende det du jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...