Gå til innhold

Jeg skjønner ikke problemet med pliktsex...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen maser aldri om sex, men jeg har da sex med han selv iom lysten ikke er der, trøtt og undersøvet som jeg er, og jeg syens det er godt etterpå og med utløsningen, selv om jeg er sliten. Og jeg sy7nes også et er gått å ha fåt vakset huset, trent og tatt oppvasket, selv om jeg sjelden har lyst til det heller.Hvordan ialle dager får man seg til å føle seg brukt, bare fordi man ikke kjenner på lystfølelsen. Jeg har heller aldri skjønt den greie der, må ligge noe annet bak, som at man ikke er glad i partneren eller at denne ikke er noe grei etc.

Jeg føler meg ikke brukt og voldtatt, jeg tenker at jeg har vært god mot mannen min...

Han gjør jo ting han ikke har veldig lyst til for å glede meg innimellom også. Jeg er veldig glad i mannen min, og i perioder jeg har hatt NULL sexlyst av meg selv, har jeg ikke hatt problemer med å ha det dere kaller pliktsex.

Sex er viktig i et forhold, ellers ender man jo opp bare som venner. Sexlysten tar seg opp igjen den, men ikke av seg selv, det må jobbes litt med. Og det er ikke grusomt å gi mannen sin sex selv om man ikke hadde lyst i utgangspunktet selv..

Men vi er vel alle forskjellige, om man føler seg voldtatt er jeg enig i at det er best å la være. Legger vel ikke så godt grunnlag for et videre samliv det heller.. Men lurer litt på hvordan forholdet er i utgangspunktet når det blir sånn? Mannen har lyst på sex, du har ikke lyst på sex, men så gir du han sex likevel for å glede han, og etterpå føler du deg voldtatt? Skjønner ikke den jeg heller..

Annonse

Altså, mennene deres gjør husarbeid, går med dere på shopping, skifter bleier osv, selv om de ikke har lyst til det. Merker at i et forhold så er det bare sex og kos man skal være "fritatt" for når man ikke har lyst.

Hva hvis mennene deres hadde sluttet å gå med ungene på aktiviteter, skifte bleier og vaske hus fordi de ikke har lyst og føler det som plikt?

Jeg føler meg ikke "brukt" på noen neggativ måte selv om vi har hat sex som jeg i utgangspunktet ikke hadde lyt på. For det første blir det ofte OK likevel når vi kommer i gang. For det andre føler jeg heller glede over å ha gjort noe for mannen min. Jeg føler meg ikke mer brukt av å ha hatt sex uten å ha lyst på forhånd enn etter å ha laget middag til ham uten å være sulten. For meg er det helt uproblematisk.

Enig med deg HI.

Elsker min mann, så hvorfor ikke "gi" selv om man ikke har lyst selv der og da. Regner med de fleste som utfører pliktsex ikke angrer etterpå. Jeg pleier å tenke "hmm, hvorfor har jeg ikke mer lyst, det er jo godt" (ja du skjønner)

Føler seg brukt og voldtatt???!?!?!? Da er vel ikke forholdet slik det burde i utgangspunktet tenker jeg!

Det er altså stor forskjell på måten det skjer på. Min EX-mann (av gode grunner) fikk av og til for seg at han ville ha sex enten jeg ville eller ikke, og det ble litt for mye voldtekt for min del, selv om jeg ikke rent ut sa nei.

Min nåværende spør så søtt og forsiktig og krever ingenting av meg. Da synes jeg ikke det er vanskelig å stille opp selv om lysten i utgangspunktet ikke er der.

Nå skal det legges til at i dette forholdet er den som regel det. I det forrige var det så som så.

Annonse

Enig med deg HI, men jeg kan ha litt problemer med det, siden jeg har blitt voldtatt tidligere. Mange fastlåste tankemønstre som bare dukker opp i hodet mitt mens vi holder på. Derfor er det bedre for meg om jeg faktisk er kåt, og det blir jeg jo etterhvert. Blir ikke dere det?

Stort sett tenker jeg at sex er som trening. Det er sjelden man angrer etterpå. :)

Ofte merker jeg også at når det oppstår mye "hakking" i forholdet, da er det lenge siden vi har hatt sex. Da tar vi opp tråden og tonen mellom oss blir en helt annen. :)

Hvis vi snur på det da, hvorfor i alle verdens dager ønsker en mann å ha sex med en kvinne som ikke er tent og selv har lyst? Da snakk om normale oppegående menn og ikke perverse overgripere.

Må da vel nesten være bedre å ta seg en runk da enn å ha sex med noen som ikke selv er kåt, eller driver dere da med skuespill? I så fall er dere helvetes gode skuespillere, eller så har dere menn som ikke har peiling på kvinnerlig orgasme. Jeg tror aldri jeg kunne faket hverken blussende kinn, varmt brystparti, sammentrekninger i skjeden eller skjedesektret. Eller tror mannfolk at orgasme= hyperventilering, stønning ala: Åååååååjaaaaaaa...jajajajaja YES!!!....i så fall har de ikke mye peiling og kan takke seg selv for at kona/ kjæresten faker orgasme ;-)

En mann er da ikke pervers selv om han har sex med partneren sin så lenge hun er villig. Det er ingenting galt med å ha sex selv om man ikke er kåt selv, sex er da mye mer enn kåtheten. Heldigvis har jeg hatt partnere som ser verdien av sex og det å gi. Man blir ikke beskyldt for å være en overgriper og man føler sge ikke brukt. Sex kan være flott selv om man ikker kåt.

Sex er jo mer enn en orgasme da.

Sex er også en kosestund og nærhet, man kan ta imot den kosen og nærheten selv om man ikke er kåt!

Det er godt på en litt annen måte, men likevel godt å ha den stunden med mannen sin. Jeg føler meg ihvertfall ikke voldtatt.

Av og til er det faktisk lov å være egoistisk også, en gang kan mannen jobbe som en helt for at jeg skal få en hyrdestund uten sidestykke uten å ville ha noenting av meg til gjengjeld, mens andre ganger kan han være den egoistiske som bare jobber for sin egen orgasme uten å gi så mye til meg. Det er helt greit!

Så lenge vi er glad i hverandre og vi begge er fornøyd er det ingen som er hverken pervers eller overgriper fordi man han får "pliktsex".

Sex uten å være kåt godt? Jeg ser virkelig ikke helt den. Men så er jeg så heldig at jeg ikke sliter med det der heller. Kos uten kåthet er godt, heldigvis har både jeg og mannen såpass respekt for hverandre at vi faktisk kan nøye oss med bare kos de gangene partneren ikke er helt i slag for sex.

Sex er noe vi deler, på like fot når vi begge har lyst og er kåte.

Du er latterlig arrogant når du skriver: heldigvis har både jeg og mannen såpass respekt for hverandre at vi faktisk kan nøye oss med bare kos de gangene partneren ikke er helt i slag for sex. Som om vi andre som faktisk har glede av å ha sex for partnerens skyld er i repektløse forhold? Eller er perverterte. Det hadde vært like saklig om jeg kalte deg en egoistisk hurpe fordi du ikke gjør ting på samme måten som meg.

Vanligvis fremstår du som reflektert Ugl@ men disse uttalelsene vitner bare om sneversynthet rundt tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...