maimora Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei:-) Nå har jeg vært plaget med kvalme og oppkast hver dag i to uker, er i uke 33 nå. I forrige gårs fikk jeg akutt diare og har hatt det siden, jeg måler også blodtrykket selv innimellom og har ligget på rundt 100/70 hele svangerskapet, i dag har jeg 150/95...! Har ringt helsestasjonen og venter på at jordmor skal ringe meg tilbake, hadde egentlig time der i dag, men kommer meg ingen vei pg diareen, funny! Bah! Så da lurer jeg på har det noen sammenheng med diare og svangerskap forgiftning?
miepia30 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 ikke hørt at det skal være noen sammenheng mellom diare og svangerskapsforgiftning. Men det kan være sammenheng mellom svangerskapsforgiftning og kvalme og brekninger, men da gjerne med hodepine samtidig. Men uansett med det blodtrykket du har målt er det på sin plass med en sjekk av blodtrykk og urinprøve hos lege eller jordmor.
Endeligmamma<3 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Jeg har også høyt blodtrykk nå i slutten...og har hatt litt diare og kvalme- men vet ikke om det er noen sammenheng... jeg hadde også protein i urinen, så blir nøye fulgt opp nå fremover. Lykke til til jordmor i dag.
LillyLilly Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Fikk beskjed om at svangerskapsforgiftning forekommer ikke før undertrykket er på 110 og over! Men vil jo ikke si at du ikke bør få det skjekket likevel!
Pogoled Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Jeg har også fått høyt undertrykk 130/96 (sammenlignet med 120/75 for en mnd siden), kombinert med diare nå på slutten. I tillegg viste det seg forrige uke at jeg hadde litt proteiner i urinen, så jeg blir fulgt nøye opp nå (9 dager til termin). Men for å svare på spørsmålet ditt; nei, jeg vet heller ikke om det er noen sammenheng med diare og svangerskapsforgiftning.. Uansett, godt du har kontaktet jordmor! Lykke til:)
miepia30 Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Over 90 i undertrykk eller 140 i overtrykk. Pluss proteiner i urin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå