Gå til innhold

Aksepterer dere virkelig at mannen deres drar på fylletur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

13.15 her igjen;)

Så først nå at det var snakk om "fylletur";) Vel at det blir drikking på sånne turer tåler jeg. Men velger å tro(sikkert naivt) at jeg har valgt en livspartner som greier å beholde grunnverdiene vi deler, uansett om han har alkohol innabords;)

Skrevet

Nå synes jeg mange av dere gjør dere dummere enn dere er. Jeg tror ikke HI prøver å styre livet til mannen sin, ei heller bestemme over ham. Dette var ikke snakk om noen vanlig guttetur.

Jeg bestemmer ikke over mannen min, men i og med at vi er gift, tar vi avgjørelser sammen. Økonomi og barnet vårt er to viktige faktorer i forhold til ferieturer alene. Jeg har flere ganger prøvd å overtale mannen min til å dra bort på gutteturer, fordi han er fantastisk og trenger å komme seg litt bort, men jeg tror ikke jeg ville brukt samme energi på å prøve å overtale ham i forhold til en sånn tur det er snakk om her.

Mannen min har heldigvis ikke interesse av sånt, han har heller ikke så tragiske venner, men jeg har ingen problemer med å si fra om hva jeg synes er greit og ikke, og det har ikke han heller. Så får den andre parten ta sin avgjørelse ut fra det.

Av og til virker det som en konkurranse her inne om å være den mest tolerante, underdanige, stilletiende konen som mulig. Du skal godta utro ektemenn, svigermor fra helvete og ha middagen klar til klokka fire uten å komme med så mye som en liten kommentar. Jeg er glad det ikke er sånn i min verden, der vi respekterer hverandre og diskuterer eventuelle uenigheter slik at ingen føler seg dårlig behandlet.

Skrevet

Hørt om tillit, eller? Hvis mannen din har lyst på en fylletur, så får han dra på fylletur da. Det er jo ikke nakne damer i ølen ... Og hvis du ikke stoler på at han ikke puler rundt når han har promille i blodet har dere kanskje større problemer enn at han har lyst til å dra på guttetur.

Hvis problemet er at du på generell basis syns grøftefyll er håpløst og aldri kunne respektert mannen din hvis han plutselig fant at det var dødskult hadde jeg skjønt det ... Men det er noe helt annet igjen. Jeg og kjæresten min er glade i alkohol selv, og syns igrunn det er gøy å bli fulle iblant (ikke sørpe bøtte fulle, men fulle), men da er vi stort sett ute sammen. Og nei, vi har ikke barn - enda.

Skrevet

Dere har jo ikke skjønt noe som helst av hva jeg mener her; kan ikke skjønne at dere har lest innlegget mitt i det hele tatt. Jeg snakker altså om den andre tråden, om han som skulle på fylletur til Riga. (Lenke lenger opp i tråden). Jeg sier ikke at gutteturer er det samme som fylleturer. Det handler heller ikke om hva slags venner min mann har. At menn som greier å oppføre seg som folk, drar på guttetur sammen med kompisene sine, har jeg selvfølgelig ikke noe imot. Men det var ikke en sånn tur det var snakk om.

Dama som startet den andre tråden, skrev at mannen hennes skulle på en skikkelig fylletur, sammen med kompiser som er notorisk utro. Sånn oppførsel fra mannen min ville ikke jeg godtatt. Jeg ville ikke godtatt det om han gikk på grøftefylla i hjembyen heller. Det handler om å oppføre seg voksent og ansvarlig. I mine øyne er det ikke voksent og ansvarlig for en mann som er far til små barn, å drikke seg sørpe full og dra på strippeklubb eller bordell.

HI

Skrevet

Jeg trenger heldigvis ikke nekte mannen noe som helst. Slike ting du beskriver har han vett nok til å ikke bli med på.

Skrevet

Ja, jeg synes grøftefyll er håpløst på generell basis. I mine øyne er grøftefyll forbeholdt alkoholikere og ungdom som ikke har lært seg å kontrollere inntaket ennå. Jeg synes ikke grøftefyll er noe å holde på med for voksne småbarnsforeldre.

HI

Skrevet

BOrdell? Strippeklubb? Det er da ikke slik at enhver full mann drar på slike steder. At kompisene hans er utro er heller ikke av betydning.

Hvis du ikke takler at din mann drikker seg full på guttetur tenker jeg at jeg håper du har en mann som ikke liker å drikke seg full. Dui har nemlig ingen rett til å nekte han det. Forøvrig fremstår du som årets bitch i det første innlegget ditt.

Skrevet

Enig med 15.53. Min mann drar da, såvidt jeg vet, ikke på bordeller eller strippeklubb så snart han får alkohol innabords. Selv ikke når han er rimelig på druen.

Og selv om kompisene hopper på havet, betyr ikke det at han gjør det.

Jeg har på endel jobbturer opplevd at flere kolleger, både kvinnelige og mannlige, har vært utro, uten at jeg dermed har vært det. Kunne da aldri ramla meg inn å være utro selv om venninna mi var det, og jeg er i allefall så naiv at jeg regner med at det samme gjelder mannen min. Han ER ikke sin utro kompis.

Skrevet

Samme her. Det jeg sier er at jeg ville reagert HVIS han hadde vært med på det, slik mannen til dama i Riga-tråden var.

HI

Skrevet

Herregud. LES HVA JEG SKRIVER DA!!!

Jeg nekter ikke min mann noe som helst! Vil mannen min dra på guttetur, så drar han på guttetur. Vil han gå ut med kompisene sine, så går han ut med kompisene sine. Heldigvis har jeg en mann som er voksen nok til at han kan gå ut med kompisene sine uten å havne på grøftefylla.

Jeg skriver at jeg hadde reagert hvis jeg hadde en mann som ikke var voksen og ansvarlig nok til at jeg kunne stolt såpass på ham, som tilfellet åpenbart er med mannen til HI i Riga-tråden.

HI

Skrevet

Ikke voksen og ansvarlig nok? Fordi han skal på heisatur til Riga? Er ikke du helt edru?

Skrevet

Ja, men jeg aksepterer ikke at han drikker seg fra alt vett. Må gjerne reise på guttetur, og gjerne feste og kose seg.

Skrevet

Det er jo faktisk ikke din sak i det hele tatt all den tid du ikke er formynderen hans :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...