Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Dere som skriver i Riga-tråden: Synes dere det er greit at mannen deres lar dere sitte igjen med barna, mens de selv drar på såkalt "fylletur" med kompisene? Turer hvor det i tillegg foregår mye utroskap? Mannen min er heldigvis voksen nok til å ikke drive med slike russe-aktiviteter. Men hadde idéen kommet opp, så hadde jeg jo aldri akseptert det. Hvorfor skulle jeg det? Det er jo direkte umodent og uansvarlig oppførsel for en mann som har ansvaret for små barn. Nå kommer sikkert noen til å droppe kommentarer om drittkjerringer som herser med tøffel-mennene sine, men det er ikke det dette handler om. Det handler om å forvente et minimum av ansvarlighet fra et voksent menneske man har ansvaret for barn sammen med. Jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel fra ham, og jeg tror bestemt ikke det hadde vært greit for ham heller, om jeg ville dra fra familien for å gå på fylla i Riga med venninner på mannejakt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Hvorvidt du er drittkjerring eller mannen din tøffel, har jeg ingen aning om:) Dere gjør det som er rett for dere. HEr ville jeg ikke brydd meg, om min mann vil på tur, så får han dra, jeg drar på turer med mine venner. Nå skal det sies at hverken jeg eller han drikker oss sanseløst wasted, og ei heller drar vi på hverken manne-eller damejakt. Men noen turer drar vi på sammen, andre tar vi med hver våre venner.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Mannen min er på en guttetur i året ja, en helg sammen med håndballguttene. De spiller i veteran-NM så de har kamper fredag ettermiddag og lørdag, men fra lørdag ettermiddag er det hæla i taket. Det er først gallamiddag også full fest. De har det kjempegøy. Men ingen av dem er på "damejakt", det er jo årets frihelg fra kjærring og unger, det er alkohol og guttehumor for alle pengene. Bekymrer meg ikke en flekk, og unner de det virkelig. På samme måten som mannen min unner meg en helg i året med enten venninner eller søsteren min. Som sagt årets frihelg fra familien brukes ikke på jakt, den nytes i frihet
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 Haha , "russeaktiviteter" Er det umodent og uansvarlig å reise vekk et par netter og drikke og kose seg litt med vennene sine, virkelig?? For all del, alle er forskjellige, men om jeg ønsker å dra til København og feste litt med venner en helg kan jeg gjerne det, så kan han også få en helg til å koble av litt han og. det har vel alle godt av?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Det er selvfølgelig noe helt annet. I den andre tråden var det snakk om en "skikkelig fylletur" sammen med kompiser som er "notorisk utro".
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Er guttetur og fylletur synonymt for deg? Mannen min skal bare dra på guttetur for min del, hvis han hadde villet. Nå er ikke mannen min og kompisene hans typen til å drikke hele dagen, men jeg antar det hadde blitt noen øl på kvelden. Null problemer med det, heller ikke hvis han blir full. Han er jo langt unna meg og ungene, så da synes jeg det passer bra at han er full, jeg :-) Selvsagt går det den andre veien også, at jeg skal kunne dra på venninnetur. Shopping og festing med venninnene er jo bare uskyldig moro! Ungene er fortsatt for små til at dette har fristet, men i nær fremtid ser jeg for meg at vi skal kunne dra på hver vår tur en gang i året dersom vi har lyst.
Willy Wonka Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Jeg er gift med en VOKSEN mann på 38 år. Hadde han hatt lyst til å dra på tur med kameratene sine til Riga eller hvor det nå måtte være, så skal han da få lov til det...herregud - jeg eier da han ikke?? Heldigvis har vi gjensidig tillit og respekt overfor hverandre!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #8 Skrevet 15. august 2011 Som sagt, det var ikke snakk om å "drikke litt og kose seg med venner", men om det HI kalte en "skikkelig fylletur" sammen med kompiser som er "notorisk utro". DET kaller jeg russe-aktiviteter. HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Nei. Guttetur og fylletur er ikke synonymt for meg. Jeg snakker om Riga-turen, som det stod om i den andre tråden. En "skikkelig fylletur" At mannen drar på tur med kompiser er selvfølgelig helt greit, men da forventer jeg en viss grad av moderasjon og ansvarlighet. I tilfellet med Riga-turen fra den andre tråden, var det åpenbart at det stikk motsatte var tilfelle. HI
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Hva definerer du som fylletur da? Mannen min blir aldri så full at han ikke greier gjøre rede for seg, og jeg stoler fullt og fast på ham, så hva skulle være problemet med at han drar på tur og koser seg uten meg? Jeg kan jo heller ikke nekte ham noe jeg selv gjør- jeg drar på jentetur selv. Straks skal jeg på jentetur med damene på jobben, og neste år skal vi i foreningen en tur sammen. Hvorfor er det noe galt i det? Vi drar for å shoppe, se på ting, spise god mat og kose oss- ingen av oss drar på mannejakt (og om noen av de andre skulle det, trenger da ikke jeg bli med på det). Ansvarlighet? Man kan da være ansvarlig på tur? Du har et problem om mannen din ikke greier beherske seg traks du er ute av syne.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Hahahahaha du høres jo morsom ut å bo med...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Oj......tror mannen min er glad han ikke er gift med kontrollsyk dame som deg, HI. Vedder på at mannen din må melde hjem og spørre hvor mange øl han får lov å ta når han er ute på tur med kompisene sine...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Signerer Willy Wonka jeg! Dessuten - "russeaktiviteter"?? Ja, da sier det alt om omgangskretsen til din mann. Her må han gjerne dra på guttetur, og jeg er fullstendig klar over at det blir fyll. Men russeaktiviteter har han slutta med for lenge siden:-D Jeg drar jo også på jentetur, og vi kan jammen meg konsumere endel alkohol vi også. Uff, da er vi skikkelig uansvarlige foreldre ifølge deg da HI??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #14 Skrevet 15. august 2011 Selvsagt får samboer lov til å dra på tur sammens med andre menn. Og selv om han drar på en slik guttetur så tror jeg hverken han har blitt homo, vil drikke seg bevistløs, begynne med dop eller kjøpe seg horer. Stoler man så lite på den man er sammen med, bør man kanskje revurdere forholdet???
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #15 Skrevet 15. august 2011 Min mann har heldigvis ikke det behovet, han vil heller reise sammen med meg. Og det synes jeg er hyggelig, for jeg liker å reise og oppleve ting sammen med ham. Når DET er sagt, så har han nå klart å være utro like jævlig, så jeg tror når alt kommer til alt at det ikke spiller noen rolle om de er på frifot eller ikke. Vil en mann være utro, så er han det uavhengig om det er i Riga, Spania eller Oslo (eller på et lite skittsted på Vestlandet som Syvde, for eksempel, ingen ting som tyder på at mannfolka der er mer trofaste når de er hjemme). For meg er det underlig at to som er glad i hverandre ser på det som en stor befrielse å komme bort fra hverandre noen dager? selv på det mest intense etter oppdagelse av den nevnte utroskapen, har jeg slett ikke hatt noe behov for en ferie fra mannen. Sint har jeg vært, og er til dels enda, men jeg vil fremdeles være sammen med ham og oppleve ting sammen med ham. hadde jeg ikke villet det, så hadde det vært mye bedre å leve alene!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #16 Skrevet 15. august 2011 Vel. Jeg er ikke sjalu eller spesielt vanskelig å ha med å gjøre. Men jeg hadde aldri akseptert at han skulle dra på guttetur så langt unna (vi bor helt nord i landet). Vi har forresten vært i Riga en gang, ren kjærestetur. Men det kostet mye penger, så jeg hadde ikke godtatt det av den enkle grunn at om noen av oss skal bruke 10.000 på en helgetur så skal det gagne oss begge, ikke være en fylletur for èn av oss. Når det er sagt: han drar hvert år på en helgetur eller to på hytta til ene kompisen. Kun mannfolk, øl og biff. God tur og helt greit. Så får jeg ettpar helger med venninner. Men helst drar vi altså sammen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #17 Skrevet 15. august 2011 Jeg hadde blitt overasket om han hadde hat lyst til å dra til Riga for å drikke, men jeg syns det er hyggelig når han drar på hytteturer ol med venner og når han og kameratene (begge kjønn) tar en fest når de er på jobbtur i utlandt. Jeg har aldri mistenkt ham for å være utro og om noen andre i reisefølget er det så er ikke det mitt problem. Det hender jo jeg er ute med venner også. Jeg reagerer imidlertid på hvordan det er hos min søster. Der har mannen tid og penger til å være med på alt som er gøy mens han forventer at søsteren min skal ta seg av alt praktisk , nødvendige utgifter til ungene osv. Det blir galt for meg.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #18 Skrevet 15. august 2011 Jeg må si meg enig med HI i at det å reise på en så dyr tur er uakseptabelt. Å kunne bruke 10 000,- kun på seg selv, når man har familie er ren og skjær egoisme!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #19 Skrevet 15. august 2011 Det kommer jo ann på hva slaks økonomi man har. Jeg vet da damer som bruker 10.000,- på en helgetur til London md shopping uten at noen ser rart på dem.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #20 Skrevet 15. august 2011 Men nå var ikke dette et spørsmål om penger i utgangspunktet, det erjo bare avsporing fra Hi sin side siden ingen støtter henne i fylleutsagnene hennes...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #21 Skrevet 15. august 2011 Aksepterer? Mannen er voksen og tar egne avgjørelser. Hvis en voksen mann velger å dra på heisatur, ja da gjør han det da.
Omnipakk Skrevet 15. august 2011 #22 Skrevet 15. august 2011 Det har eg gjort i mange år, vore på storbyweekend og gjort innhogg i felleskøkonomien. Har ein sambuar som gjer lite slikt sjølv, men han har aldri gneldra på kva eg gjer av den grunn. Hadde han ynskja å dra på ein tilsvarande tur og bruke pengar på seg sjølv og drikke øl og gå på konsert med venner, så ville ikkje eg nekta han det. Når det er sagt så syns eg det verkar som om mange misforstår hovudinnlegger med vilje. Ho prøver ikkje å få fram at hennar mann aldri får lov til å dra nokon stad utan henne; men at ho ville nekta han om han drog på ein tur som etter alle solemerker kom til å ende slik som til dømes dette her (frå Dagbladet Magasinet) http://www.dagbladet.no/2011/05/05/magasinet/strippeklubb/chartertur/16424009/ Det ville nok eg også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #23 Skrevet 15. august 2011 akseptert? skal man gå fra mannen bare fordi han drar på gutteturer da eller? noen greier faktisk å dra på tur uten å hore rundt...og noen av oss greier å la mannen ta slike avgjørelser selv.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #24 Skrevet 15. august 2011 Ja, nå har iallefall vi penger nok til at begge to kan dra på storbyferier med hver våre venner uten at det gjør så store innhogg i økonomien.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #25 Skrevet 15. august 2011 Jeg drar på byferier med venninner... Hvorfor skal da ikke mannen min gjøre det samme? Jeg og mannen ble enige om at når vi fikk barn, skulle vi fortsatt ta oss tid til egne sysler, venner og reising-både med og uten barn. Jeg tror det er sunt for forholdet vårt og vår egen individualitet... Vi er ikke bare mamma, pappa, mann og kone...Men også, søster, venn, menneske. Klart setter jeg mannen og barna først;) Det er selvfølgelig ikke riktig at mor alltid skal sitte hjemme med barna, mens far drar på gutte turer. Må gå begge veier. Ikke alle definerer seg selv kun på familieliv;) Folk lever livene sine forskjellig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå