*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hei kjære ventende jenter! Jeg føler deler av min fødehistorie blir unødvendig her da den ikke er så flott hvis den brytes ned i detaljer. Men jeg vil uansett dele litt med dere, siden vi tross alt følgt hverandre en god stund nå. Jeg var på overtidskontroll mandag den 8. på Riksen, 6 dager over UL temin. Men 17 dager (!) over en annen UL-termin tatt i uke 12.. Jeg blev lagt inn for igangsetting med en gang på grunn av svangerskapsforgiftning. UL viste godt med fostervann og en ganske stor gutt på 4100 gr. Siden jeg ikke var moden og har et tidligere ks bak meg, måtte igansettingen skje forsiktig, først ballong, så svake hormoner.. men hormonene var uansett sterke for meg og kroppen reagerte med rier bare noen timer etter tablett nr to. Nå var det tirsdag kveld.. På onsdag den 10. august kl 05.08 kom Alfred (4100 gr) til verden med akutt keisersnitt. Det var traumatisk, men jeg sitter uansett igjen med en varm og flott følelse fra fødseln. Mye takk vare at jeg klarte å overvinne mine egne redsler (å føde vaginalt) gjennom å i hvertfall prøve og ikke minst de FANTASTISKE jordmødrene, legene på Rikshospitalet. Jeg var i så trygge hender og det gjør at opplevelsen blir håndterbar. Nå er vi hjemme, jeg er åter igjen 1 person i kroppen;) og min lille prins er selvfølgelig verdens nydeligeste! Førrige fødsel startet med to uker på sykehus og veldig lite kontakt med min datter, så det å kunne oppleve nærheten til babyen betyr enormt mye for meg.. Tusen, tusen takk for følge allesammen!!! Takk for at dere gjorde den siste laaaaange tiden litt lettere å håndtere. Derer er fantastiske - og snart har dere også babyen i armene. Fødestøv i massevis til alle på overtid!!! Føler med dere, vet altfor godt hvordan det er da det mest sannsynlig var termin nr 1 som var min riktige, altså 17 dager over. (Og dere andre når den tid kommer;) (Dette blev ganske usammenhengende føler jeg, men forvirringshormonene herjer i kroppen;) hvis noen lurer på noe mer, så bare spør:) Klemmer! Anna
Cocopuffs Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer så mye med en liten prins og overstått fødsel Godt å høre at man er i trygge hender når ting gjerne ikke går helt som planlagt <3
Millepille Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer så mye med Alfred! Flott å høre at du sitter igjen med en positiv opplevelse til tross for akuttsnitt. Jeg venter også en Alfred om noen få uker og har laget en fødselsplan pga fødselsangst. Datteren min fikk jeg med et ks for to år siden (veldig fin opplevelse) og jeg psyker meg opp. Jeg er redd for hastesnitt, og syntes det var fint å høre at du opplevde det, men allikevel syntes det var en fin opplevelse. Kos deg masse med sønnen din!
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer så mye!! Kos deg masse!!
Pogoled Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer så mye med Alfred, Anna:) Kos dere!! Jeg går fortsatt å venter, men jeg har fått fin morgenkåpe da;)
Cruella De Vil Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer! Det var en dramatisk historie, det er godt å høre at det endte bra og at du ikke sitter igjen med noen traumer i etterkant.
Petrine +spire=❤ Skrevet 15. august 2011 #9 Skrevet 15. august 2011 Ååååå der var du Anna!! Jeg har tenkt mye på deg siden du bare "forsvant" =) Tenkte jo at det måtte være noe. Gratulerer så masse masse med Alfredgutten =) Kos deg i tiden som kommer. Klemmer fra meg
Ellois Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Ååå! Gratulerer med lille Alfred! :-) Og ja, jordmødrene på Rikshospitalet er fantastiske! Det var min erfaring også, 1 uke før deg. Ses kanskje videre på Småtroll? :-)
♥ Min engel ♥ Skrevet 15. august 2011 #11 Skrevet 15. august 2011 Gratulerer med prinsen Godt å vite at selv om ikke allting ikke alltid går som planlagt så har vi ett fantastisk helsevesen som tar godt vare på oss
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. august 2011 #12 Skrevet 15. august 2011 Det var veldig koselig å hilse på dere, Anna! Fine "lille" Alfred:-) Heldig du var som hadde enerom. Gleder oss til å møte dere igjen, vi må bare få amming og alt på stel først. Kos deg videre med nyfødt. var på tide at disse barna våre kom ut nå, hadde ventet lenge nok! Håper formen er ok!
Peispå! Skrevet 15. august 2011 #13 Skrevet 15. august 2011 Åhhhh, gratulerer så mye:-)))) Så bra at alt gikk såpass greit tilslutt alikevel. Håper du koser deg med lille gullet, det gjør ihvertfall jeg! Livet er så godt... :-) Ahhh!-Nyt dagene!
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 27. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. august 2011 Tuuusen takk for gratulasjoner!! Har vart uten nett siden jeg skrev, så har ikke vart innom derfor kommer dette litt sent. Håper å se dere alle på småtroll:) Klem! Og lykke til og fødestøv igjen till alle fødeklare..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå