Gå til innhold

tyrkia og reductil

Anbefalte innlegg

noen som vet om man får kjøpt reductil der??

IKKE svar: man må ta dette i samsvar med lege, d fins ikke i Norge og er ulovlig her... bla bla bla!

d var ikke d jeg spurte om..

jeg har gått på reductil før og VET at jeg tåler d..

jeg lurer på om noen har kjøpt dette i Tyrkia? eventulet pris?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143479331-tyrkia-og-reductil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så sikker på at man kan kjøpe det i Tyrkia?

Uansett, ta med en oversikt (gjerne fra pakningsvedlegget) over virkestoffene i medisinen. Farmasøytene i Tyrkia vil evenuellt da vite hva slags medisin du er ute etter.

I Egypt var farmasøytene veldig dyktig på hva slags medisin jeg var ute etter når de fikk oversikt over virkestoffene.

Annonse

Selv om du har tålt de før er det ingen garanti for at du tåler de nå.. Man skal ha nøye oppfølging av lege med hyppige blodtrykksmålinger når man går på dette medikamentet pga en bivirkning er høyt blodtrykk. Høyt blodtrykk er ikke bra og gir få symptomer - i verste fall kan man få hjerneblødning pga forhøyet trykk... Worst case scenario er faktisk at man kan dø...

I tillegg har du ingen garanti for at den reductilen du kjøper på apotek i utlandet eller på nett faktisk inneholder virkestoffet i den mengden du tror.... Fatter og begriper ikke at folk tar sjansen på å gamble med eget liv og helse for å gå ned noen kg som de fint kan gå ned på annet vis om de virkelig vil.. (og ja, jeg vet absolutt hva jeg snakker om - er overvektig selv og har gått på reductil men måtte slutte på de pga kraftige bivirkninger - og jeg er også fullt klar over at eneste grunnen til at jeg ikke har gått ned i vekt på annen måte er ren latskap!!!)

Annonse

nei, man har ikke lov til å ta med legemidler som er forbudt i Norge, selv om de er til eget bruk. Mange smugler slanke og energimedisin fra Sverige, får det i posten og blir tatt. Det er dyrt, noen tusen i bot. Hvor mye avhenger nok av omfanget.

Du tålte det bra før, og du fikk god oppfølging av legen din. Når som helst kan kroppen din få nok, og denne gangen fanger ikke legen din det opp før du er innlagt på sykehuset, eller muligens død.

Det er en grunn til at du skal ha med dokumentasjon fra legen din om du bruker medisin når du skal til utlandet.

Dette er ikke annerledes enn med alkohol og narkotika, strengt forbudt selv om det er til eget bruk.

Dere som er så skråsikre her!

Reductil er IKKE forbudt, bare tatt av markedet så man ikke får kjøpt det.

Jeg gikk å spurte en farmasøyt (?) på apoteket i dag, og fikk beskjed om det. Og at det var lov å kjøpe i tyrkia til eget for bruk.

IKKE ULOVELIG!!

Jævla nek som skal svare så skråsikkert.

Og du over her som håper at et annet menneske blir dårlig?

Hva i helvete feiler det deg?

Kom heller med konstruktiv kritikk og oppløftende ord da??

SKAM DEG!

Du kan gjerne kjøpe det i Tyrkia til eget forbruk, men det betyr ikke at du kan føre det inn i landet uten resept!!! Om det var slik du sier kunne man jo bare dratt til Tyrkia - kjøpt inn div. "godsaker" (A og B preparater) til eget bruk og kommet hjem og solgt disse om så..... Reseptbelagt medsin kan ikke innføres i landet uten resept kan forevises.. Og det er jo litt vanskelig når medikamentet er trukket fra markedet og man dermed ikke kan få resept på det....

takk for svar!;) tenker jeg prøver og kjøpe et par pakker jeg;)

tar ikke koffeten full, skjuler de ikke. jeg vet jo ikke om d er lov å ta de med inn. blir jo litt som å kjøpe redbull i sverige å ta med til Norge(før det ble lovlig i Norge også)

takk for saklige svar;)

og til du som ønsker meg syk...herregud! for et menneske du er......

jeg har planer om å ta reductil(hvis jeg får tak i) og gå til legen å sjekke blodtrykk innimellom.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...