Flaggermusa Skrevet 15. august 2011 #1 Skrevet 15. august 2011 Hvis ikke, hva gjør dere når permisjonen er over?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Nei, men håper det ordner seg til januar... da er lille gull 13mnd! Vi krysser armer og bein! I verste fall tar jeg permisjon fra jobb, og jobber som dagmamma selv muligens. Er førskolelærer så håper det går greit
C.L.H85 Skrevet 15. august 2011 #3 Skrevet 15. august 2011 Nei, men vi står på venteliste:( Nabodama er dagmamma, så tenkte jeg kunne spørre henne om barnepass. I Verste fall må jeg være hjemme og låne penger av foreldrene mine en periode-håper jeg slipper det.....
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. august 2011 #4 Skrevet 15. august 2011 her dere fått avslag i posten eller hører man ikke noe før man har fått plass? når er barna deres født ? min er født i november i fjor så vet jeg ikke har rett på plass før neste år.. je utvider den ulønnete permisjonen min....
C.L.H85 Skrevet 15. august 2011 #5 Skrevet 15. august 2011 Hun er født 30.03.11, og vi søkte alt for sent... i Juni en gang. Så fikk brev om at de ikke hadde noen ledige plasser og at vi sto på venteliste. Er ikke ferdig med all permisjon før mars neste år.
Mama88 Skrevet 15. august 2011 #6 Skrevet 15. august 2011 vi søkte også for sent, ikke før i mai. Ringte i dag til kommunen for å høre om hvordan ståa var.. Da viste det seg at alle barnehagene jeg hadde søkt på var fulle, så da hadde ikke barnehagene tatt seg bryet med å sende avslag... Ganske idiotisk spør dere meg. MEN, hun i bhg-etaten i kommunen var veldig hjelpsom, og hadde oversikt over hvilke bhg som hadde plasser ledige. Hun ga meg tlf nr, og en halvtime etterpå hadde vi ordnet bhg-plass til lillegutt Så dere må rett og slett purre på, og om dere har fått beskjed om at dere står på venteliste ville iallefall jeg hørt med andre bhg i nærheten om de har ledige plasser. Det er visst sånn at de som har søkt først og er nærmest fylte ett år får plass før de andre. Så mitt tips, ring og purr på, vær litt fleksible i forhold til barnehager, og vær pågående
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. august 2011 #7 Skrevet 15. august 2011 Er så idiotisk det systemet der altså. jenta vår ble født i slutten av mars så skulle hun hatt bhg plass måtte vi ha søkt før hun ble født. Det er smart vettu.... Eller ikke. Men vi ringte rundt å høre med små familiebarnehager og plutselig hadde hun plass. Lillegutt derimot ble født i januar i år så da søkte vi før fristen og han fikk plass. Nå er det veldig god barnehagedekning her da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå