Cosi Skrevet 15. august 2011 #1 Del Skrevet 15. august 2011 Min lille prinsesse er 3 mnd og 1 uke. Vi sliter for tiden med ammingen, hun vil gjerne ha mer mat enn det jeg klarer å gi henne. Fra hun var ca 8 uker har jeg gitt henne mme i tillegg. Har også kjøpt Medela sine flasker (Siden de ligner mest på puppen). I tilfelle hun ikke "orker" å suge ut den siste resten med melk. Jeg gir henne bestandig puppen først, og om hun tar smokken etter måltidet og ikke virker urolig gir jeg ikke Mme. Om hun er urolig og ikke trøstbar gir jeg henne Mme. Prøver å ikke gi henne mer enn 50 ml, og noen ganger går dette bra, mens andre ganger må jeg gi henne mer. Hun kan spise opp til 100 ml, om jeg varmer det til henne Jeg ammer henne ca hver 2 time på dagen, (Noen ganger går det 2,5 timer). Hun sovner ca 21.00 på kvelden (Jeg prøver å pumpe meg rundt 22.30/23.00) hun våkner igjen mellom 02 - 04 og får da mat (Da har jeg mer enn nok melk). Etter at vi hadde vært på 3 mnd kontroll, sto jeg opp rundt 01, og pumpet meg (Det syns jeg ble stress, og en av nettene våknet hun opp like etterpå. Gjorde dette i ca 3 dager, og har ammet ca hver 2 time på dagen i over 3 uker nå.. Hva mer kan jeg gjøre for å øke melkeproduksjonen?? Helsesøster anbefalte å vekke prinsessen på natten for å gi henne ett ekstra måltid, men det syns jeg ikke noe særlig om, når hun har så fin søvnrytme på natten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143479239-for-lite-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå