Gå til innhold

Kan alle med erfaring fra kjærlighet, kjærlighetssorg etc. se hit og gi noen hjelpende ord??

Anbefalte innlegg

Føler jeg er i en virkelig vanskelig situasjon.

Barnefar og jeg gikk fra hverandre fra en god stund siden. Han er en egoistisk type, samtidig som vi hadde det også bra sammen. Det verste med ham er at han forlanger at andre skal stå på pinne for ham, og når han først gjør en innsats så skal det roses opp i skyene og tilbake. Jeg følte ikke at han stilte opp nok for meg, og fikk hele forholdet laaangt opp i halsen.

Samtidig når vi har vært en stund fra hverandre ser jeg jo at vi hadde det godt også sammen på andre måter. Det er noe med personligheten hans som tiltrekker meg. Tross hans mindre tiltrekkende personlighetstrekk.

MEN, så kommer det store mennet!!

Jeg traff en fantastisk mann. Han er virkelig unik. Han virkelig elsker meg, og gjør absolutt alt for meg og mitt barn. Han er en veldig pen mann og med god utdannelse. Jeg var stormforelsket i denne mannen. Livet var så enkelt med ham.

Min eks har alltid villet ha meg tilbake, og jeg har kanskje hvilt litt på det. Jeg har vært usikker.

Nå sier han at han har begynt å date en annen, da han ikke kan få meg tilbake, og at han tror han har følelser for denne jenta, men innerst inne vil ha meg igjen.

Og NÅ er jeg helt dårlig, jeg savner ham veldig og angrer bittert.

Selv om jeg vet livet ville vært godere, dog uten de store utfordringene med han nye.

Jeg føler meg uvel og helt lammet av tanken på min eks med en ny dame, og vil bare løpe og ha han tilbake.

Han ringte meg istad og sa at han er villig til å gi meg en ny sjangse, hvis jeg lovte å rydde mer hvis vi flyttet sammen!

Jeg er såååå i tvil, herregud for en utenkelig situasjon!

Ikke døm meg hver så snill.

Fortsetter under...

HAN har vært egoistisk, og HAN er villig til å gi deg ny sjanse, hvis du skal være hushjelpa hans? Forstår jo at du vurderer ham siden dere har hatt gode stunder sammen, og har felles barn. MEN... hvis du går tilbake til ham på hans premisser, blir det faktisk enda verre enn før, siden du nå vet at du kan få en som (ihvertfall ved første øyekast) kan gi deg så mye mer og eventuelt gjøre deg lykkelig.

Ikke gi etter for hans "godord", men fortsett med denne mannen som du føler er rett. Slike menn vokser overhode ikke på trær, især for oss som er alenemødre. Du har skutt gullfuglen. Lykke til!

Godt mulig det er det jeg er, men det er følelser jeg føler på nåværende tidspunkt at jeg ikke kan kontrollere.

Nå tenker jeg på de gode stundene vi hadde, våre felles venner, familien hans osv. Jeg vil bare løpe i armene hans igjen.

Skjønner ikke hvordan jeg har havnet i denne leie situasjonen. Følelsene styrer meg helt.

Savner å ligge på armene hans også, ligge inntil ham.... De stundene vi hadde det fint.

Blir helt kvalm jeg av tanken på han med en annen.. at han skal gjøre de tingene vi gjorde med henne.

Vet jeg har gjort det samme mot ham. Men, jeg var så bitter og sint på ham for utroskapen han hadde drevet med før vi fikk barn, for han egoistiske væremåte etc.

Men, nå savner jeg ham enormt!

Annonse

Har han vært gjenntatte ganger utro, egoistisk, setter krav for å ta deg tilbake, og du vil ha ham? Når du har et alternativ som er god som gull?

For å si det slik, går du tilbake til ham og han er utro igjen, så er det faktisk ikke så synd på deg... Selv om dere har hatt de gode stundene, er egoistisk oppførsel og utroskap i et forhold så grunnleggende feil, at ingenting kan rette det opp.

Tror fremfor noe at du er forelsket i ideen om et perfekt forhold til eksen din, men hadde du vært overbevist om at han er den rette å satse på, ville du ha gjort noe med det.

Kan ikke si han høres ut som noe for deg om han setter krav allerede før du har bestemt deg, for ett krav følges gjerne av flere, og sålenge han føler at du vingler mer og mer over på hans side, vil han tro han gjør deg en tjeneste ved å ta deg tilbake og sannsynligvis bruke det imot deg om ting ikke blir som han vil.

Husk at dette er ditt valg og at det er du som må leve med det.

Lykke til:-)

Takk for tiden og for at dere deler deres tanker\erfaringer.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå.

Livet vil bli enklere på mange måter om jeg velger min eks. Vårt barn vil se oss mer, og jeg kan slippe sorgen om å sende barnet vårt fra meg (til far). Jeg takler ikke tanken på at han har en annen...

Det du føler er ikke ekte, du pynter på ting i hodet ditt og tror du kan bli lykkelig med han. Og ikke tenk negative tanker, som å se for deg han med en annen, dere har vært sammen lenge, normalt at det er sårt, men det betyr absolutt ikke at dere to bør være sammen. Jeg har vært i dine sko og når jeg ser tilbake nå er jeg så glad for at det ikke ble oss to. Og at han sier at han kan vurdere å ta deg tilbake hvis du rydder mer er utrolig manipulerende ting å si. Vær så snill, sats på han som er snill mot deg!! :) Uansett om han viser seg å ikke være den rette for deg, så kommer du en dag til å være glad for at du ikke satset på eksen din!! Lykke til :)

Det høres ut som om du er din egen verste fiende i denne situasjonen. Går du tilbake til denne mannen så vet du jo hva du tar med på kjøpet av personlighetstrekk. Fare for at du kommer til å angre bittert når hverdagen kommer tilbake...

Hold deg unna eksmannen er mitt råd! Selvfølgelig husker du de gode tingene, men etter ei stund vil du føle akkurat det samme igjen. Du vil bare ha han fordi han etter hvert, kanskje nå blir opptatt.

Hold deg til mannen du har nå og følelsene for eksmann vil blekne.

Annonse

Nå må du bruke hodet litt! Følelser er vel og bra, men de bør blandes med en god dose fornuft.

Sett deg ned og ta to ark. På det første arket skriver du ned alle de tingene du ønsker deg og trenger i et godt forhold. Ikke tenk på med hvilken mann, men bare på deg selv og hva DU ønsker og hva som er viktig for deg som menneske. Legg det så vekk.

Så lager du fire kolonner på det andre arket. I den første skriver du ned alle de GODE sidene ved eksen din, og det skal være reelle gode sider. Ikke sider som du antar at han innehar bare du rydder nok...

I den andre kolonnen skriver du ned alle hans dårlige sider.

I den tredje de gode og verdifulle tingene i forholdet deres. De tingene som gjorde at hverdagene gikk som de skulle, at du følte deg verdsatt og opplevde at dere som par var mer enn 1+1.

I den fjerde de tingene som gjorde at du gikk fra han. De hendelsene og den adferden som gjorde at du ikke kunne leve med han lengre.

Så sammenligner du de to arkene dine. Fyller eksen de fleste av de behovene du har i et forhold? Vil forholdet deres 10 år fra nå ha utviklet seg til noe enda tryggere og bedre og ha gitt deg rom til å gro som person. Utfyller dere hverandre på en god måte slik at dere begge er like mye verd i forholdet?

Vurder dette like nøkternt som om det var en vaskemaskin du var ute etter. Prøv å være litt kynisk. Om du er i tvil, ta med listene til din beste venninne eller til moren din. Snakk med dem, og spør hva de mener er best for deg.

Til sist: Ikke ta noen forhastede avgjørelser. Gi dette en måned. Til eksen din kan du si at du vil tenke på dette i en måned, men at det er uaktuelt at han skal sette betingelser for å "ta deg tilbake". Så gir du dette god tid. Antageligvis er det bare "jeg vil ikke ha han, men jeg vil ikke at noen andre skal ha han heller" syndromet som plager deg, og det går over. Helst ville du at han skulle gå og lengte etter deg resten av livet, og at du for alltid skulle være drømmejenta hans, og at det nå er vanskelig å gi slipp på. Det gjør noe med selvbildet ditt å innse at du ikke lenger er den "etterlengtede", men dette er forbigående. Så pust med magen, og ikke la følelsene dine ta deg til et sted fornuften din ikke vil være med.

Vi mennesker er noen merklige skapninger som hele tiden søker kontroll, bevist eller ubevist. Tenk det litt om de gangene du er stresset er helst når du ikke har kontoroll på ting. Så til denne eks-en din: Har du noen gang hatt kontroll på han? Han derimot har hatt kontroll på deg, dermed har han hatt det meste av makten i forholdet. Han forventer at alle skal gjøre ting for han og gjør han noe så forlanges det stående applaus? Og nå trenger han hushjelp også?

Det er den søken etter kontroll som gjør at mange går tilbake til menn/damer som slår eller behandler en dårlig. Det å prøve å få kontroll gir på sett og vis et kick. Sett deg ned å tenk igjenom hva denne typen kan gi deg og barna? Er det virkelig dette du ønsker? Hva slags hverdag vil det bli snakk om? Er det typen eller kontrollen du vil ha?

Du ser det jo enkelt selv om du leser det du skriver....så lenge du hadde kontroll og viste hvor du hadde han var han ikke så intressant, nå har han derimot tatt tilbake kontrollen ved å "fått seg ny dame" og du blir helt stresset.

Åh, herlighet for noen fine svar!! Millioner av takk for tiden deres...

Jeg er så fortvilet av dette.

Det handler nok mye om kontroll. For når jeg visste at han ville ha meg tilbake, ville jeg heller tilbringe tid med min "nye". Samtidig som jeg hat følt et savn etter eksen også.

Han har gjort mye som har såret meg som person, allikevel vil jeg tilbake. Selv om den nye er ALT hva en dame tilsynelatende ønsker seg. Han er prototypen på stabilititet, trygghet og behandler meg som om jeg var hans prinsesse. Han gjør alt for meg og oss. Allikevel, så tenkte jeg når eksen fortalte dette, at livet med han nye kanskje blir kjedelig, og at jeg måtte tilbake til min eks.

Tankekaos nr. 1 her nå:(

Til vanlig er jeg et rasjonellt handlende vesen, ingen ville trodd at jeg skulle havnet i denne situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...