Gå til innhold

Bare lurer på en ting... Hvis man er på jobb som gravid, og begynner å småblø. Reiser man rett til lege da, eller jobber man ferdig og ser det an?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på jobb sist. Bestilte legetime, og fikk reise rett hjem. Var helt på gråten, så det hadde vært vanskelig for meg å jobbe. Var i et yrke, hvor det gikk fint om jeg reiste. Men tenker litt på hvordan det er i andre yrker. Det er jo ikke alltid at det passer så bra å reise i fra. Blir det sett på som en ok grunn til å reise om man begynner å blø? (For min det var det så vidt at jeg kunne se en lyserosa farge på papiret, så jeg tenker ikke på store blødninger!) Eller bør man ta seg sammen, holde kjeft om hva man opplever, jobbe ferdig, og så vurdere legebesøk...?

Fortsetter under...

Hei,

Detter skjedde med meg nå her i sommer. Satt alene på avdelingen på jobb og begynte å småblø. Dette var i forbindelse med lunch så gjekk så fort jeg kunne over til butikken og kjøpte bind bare i tilfelle. Etter lunch startet det og jeg forstod da hva som var i ferd med å skje. Ringte legen, men lite dei kunne gjøre (naturlig nok) og arbeidet ut dagen og gjekk heim å grein mine bitre tårer etterpå. At jeg klarte å gjennomførte dagen er idag helt uforståelig, men var alene så bare å bite det i seg. Førstegangsgravid, og endte i SA på meg i uke 6+2.

Reiste aldri til lege da jeg var tidlig på veg og hadde ingen smerter. Alt var over etter ei uke.

Hadde jeg blødd litt i papiret hadde jeg nok ringt legen, men dei hadde nok sagt det samme. Må avvente å se, så hadde nok arbeidet gjennom hele dagen uavhengig mengde blod eller ei. Men er det sterke smerter med blir det jo andeledes, vil jeg tro.

• 2 uker senere...

akuratt dette tror jeg den enkelte person må bestemme selv. Jeg hadde ikke hatt noe imot at noen gravide gikk fra jobb hvis de begynte å blø, jeg hadde forstått dem. Tankene er da ofte en helt annen plass enn jobb...

Selv mistet jeg for en stund siden, jeg begynte med brunutflod i 3 dager, og tenkte "det går sikkert fint, gidder ikke være hysterisk", så begynte jeg å blø 4 dagen, blødde 5 dager, (helg), gikk på jobb 6.dagen, og rett til UL etterpå. Jeg ville gå på jobb, fordi jeg ikke ville sitte her hjemmeog tenke, jeg ville få tankene over på noe annet... Så ja, jeg vil si det er greit å gå hjem for de som trenger det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...