Gå til innhold

Holder dere "koffein kvoten"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koker somregel en halv liter kaffe til lunsj, og drikker da det meste. Stort sett drikker jeg ikke mer koffein den dagen. Men av og til et glass brus eller to på kvelden. De kveldene jeg drikker brus har jeg vell drukket for mye koffein...

I begynnelsen av svangerskapet var jeg mye flinkere, drakk nesten ikke kaffe da. Men nå har det sklidd ut litt...

Men i tillegg til at jeg synes kaffe er veldig godt, så hjelper det veldig på magen min. Hvis jeg ikke drikker kaffe en dag blir jeg omtrent forstoppet med det samme. Føler derfor det er litt helsefremmende at jeg drikker den kaffen også ;)

Hvor flinke er dere andre til å holde dere innnenfor "kvoten"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker egentlig ikke så mye på det... Men nå drikker ikke jeg hverken kaffe eller te. Drikker brus da, men tror ikke "kvoten" blir overskredet av den grunn. Ikke hver dag jeg drikker brus heller fordi jeg lett får halsbrann av det.

Skrevet

Jeg var kaffoman før svangerskapet, luktet vel mer som en gammel bilmekaniker der jeg gikk rundt og slurpet i meg denne sorte deilige drikken.

Da jeg ble gravid mistet jeg helt lysten, klarte ikke lukten av kaffeånde hos gubben engang. Men nå i slutten av 3tri har jeg begynt å drikke litt igjen, men det er ikke snakk om mer enn en halv kopp om dagen. Jeg har blitt flink til å drikke feks Farris med smak istedenfor brus også. Men det er også mye fordi gubben passer sånn på meg, sist ultralyd så var ungen litt stor og derfor har jeg fått sukker og fruktsukkerforbud frem til fødsel...!

Tror ikke det har så veldig mye å si, noen sier det er greit med en kopp om dagen, andre sier maks fire kopper om dagen. Jeg tenker at jeg spiser og drikker det jeg vil. Og er det noe jeg kjenner at dersom jeg spiser det og ungen blir dårlig av det så får jeg veldig dårlig samvittighet, så styrer jeg unna det. Men verste utfall er vel at ungen blir litt hyperaktiv? Ikke vet jeg!

Kos deg med kaffen din du, men pass litt på brusen! Har hørt om sykt mange med svangerskapsdiabetes i det siste... :o

Skrevet

Holder nok stort sett kvoten, ja ;-)

Hva med å bytteut noe med koffeinfri kaffe, og heller ta en spiseskje Duphalac om dagen? Kanskje det er bedre. Jeg tar Duphalac, og det er helt ufarlig for gravide å ta :-)

Skrevet

Nei jeg er ikke flink til å holde meg innenfor kvoten. Men jeg er heller ikke av typen som tenker så alt for mye på hva jeg spiser og drikker. Jeg vet jeg skal holde meg unna spekemat osv, og selvfølgelig alkohol og tobakk, men pepsi max og kaffe (jeg elsker begge deler) drikker jeg når jeg selv har lyst. Blir vel som oftest to kopper kaffe pr dag + 2-3 glass pepsi :/

Skrevet

Drikker mange halve kopper i løpet av dagen, men tror neppe det blir mer enn 2-3 tilsammen. Brus drikker jeg ikke, er ikke spesielt glad i det og får sinnsyk mageknip av kullsyre når jeg er gravid:(

Skrevet

Jeg bare må ha den ene koppen med kaffe hver dag!! Klarer meg fint med det, men i helgene blir det gjerne litt mer koffein gjennom colaen som vi bare må når det er helg :) Merker også at magen er lettere å holde "styr på" når jeg tar den ene koppen til frokosten ;) hehe..

Skrevet

Jeg har i begge svangerskapene drukket det jeg har hatt lyst på-og hos meg har det resultert i at gravidkroppen har sagt "nei" etter to små kopper om dagen. Dog jeg har nok i perioder drukket mer dette svangerskapet enn det første. Jeg har ikke hengt meg så mye opp i denne koffein-kvoten, men det har likevel begrenset seg mer enn normalt grunnet noe mer avsmak enn ellers. Nå på slutten har jeg hatt lyst på mer-men da har det krasjet litt med at jeg har hatt mye vann i kroppen og et hjerte som har blafra litt og vært overaktivt. Men jeg "må" ha litt koffein for å ikke bli forstoppet gjerne :)

Skrevet

Jeg har normalt sett drukket to kopper daglig. En etter frokost og en etter lunsj. Da jeg ble gravid har jeg ikke hatt særlig lyst på kaffe, faktisk, men morgenkoppen koser jeg meg fremdeles med :o) Tror ikke det er noen fare for å gå over kvoten her i gården (drikker også cola zero en gang i blant men tenker da ikke på hvor mye)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...