Gå til innhold

Kommer det til å bli sjalusi?

Anbefalte innlegg

Jeg er stemor, og har vært det snart i to år. Nå venter jeg og far vårt første barn sammen. Far har ei jente 10 år og en gutt 7 år fra før. Forholdet mellom jenta og meg føler jeg er stabilt og godt. Men kan dessverre ikke si det samme om minstemann. Forholdet mellom meg og minsten går fortsatt i berg og dalbane. Hadde kanskje håpet på at det skulle være noenlunde stabilt nå. Minsten og far har et utrolig godt og nært forhold. Minsten virker helt underernært på far. Og det er der mine bekymringer ang en nyfødt kommer inn. Hvordan skal minsten takle at en annen krever tid hos far? Burde far begynne å øve med minsten med at han ikke alltid er 100% tilgjenglig for han slik at overgangen ikke blir så stor? Vi har de 50% av tiden :) Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143479006-kommer-det-til-%C3%A5-bli-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har ikke noe fasitsvar menhva med å la mannen din ta hovedansvaret med å inkludere sønnen sin med deres fellesbarn... siden han tyr til faren sin så bør kanskje han få vist gutten at det er helt greitå få en baby til i huset...

Sønnen hans vil ikke lengre bli den minste men samtidig så er han faktisk 7 år- en fin alder å oppmuntre han til alt han kan lære den lille :)

Ønsker deg masse lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...