holahopp Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Hei dere, Nå er jeg en smule frustrert har en liten gutt på kun 2 uker men har så problemer med å få han til å sove om natten. idag har jeg ammet han kl 18 kl 20 og så kl22 og den siste ammingen varte til kl ett før jeg ga opp og ga han litt mme . Vet jeg har en del melk mendet virker som han ikke får nok på kvelden....og han vil kun sove på meg..noen som vet hvordan jeg kan løse dette?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Hei Hei! Det er vel litt tidlig å få inn en rutine på søvn på gutten din enda. Min er nå 6 uker og jeg står opp hver gang han skal ha mat. Han sover ikke gjennom natta. Jeg ammer han hver andre/tredje time etter behov. Han bruker også lang tid på å sovne etter at han har fått mat.Gjerne opp mot en time. Og vi lar han få sove der han sovner. Han har enda tilgode å sove i senga si. Men det tror jeg kommer etterhvert. Han sover på magen til meg eller far. Ellers sover han i vugga eller mellom oss. Vi tenker å gjennomføre soverutiner når han passerer 3 måneder. Dette pga han har kolikk og for tiden er dette den beste løsningen for alle sin del. Viktig at du sover når han sover, alikevel om dette er på dagen.
lillenims Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Holahopp Dette er helt normalt oppførsel av en baby i den alderen. Han spiser seg opp for natta, så han kan sove litt lengre strekk da. Husk at magen er knøttliten enda, så det må en del næring til for å bli "nok". Se http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden for litt tips.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Kjenner igjen den ja! Og det var en bra artikkel. Ønsker noen hadde fortalt meg på den tiden. I ditt tilfelle ville jeg satset på samsoving de kveldene hun ikke har sovnet når dere legger dere. Vi innførte en kveldsflaske med mme på den tiden, men ammet fortsatt til søvns. Mistet ikke melk for det, men gutten hadde en periode frem til 3 mnd hvor han sov natta igjennom.
C.L.H85 Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Min tulle ville bare sove på meg den første mnd;) Så jeg rigga meg til i sofaen, slik at det ikke skulle være noe farlig. Da fikk vi litt søvn begge 2 Hun hadde i tillegg ikke noe døgnrytme å snakke om. Ble en del våkenetter i starten, men så går det seg til;) Ang amming- har ikke all verden med erfaring, men kan jo hende babyen er i en periode hvor han vokser? Økedøgn? Min vokste seg kjapt stor og trengte plutselig masse mat. I dag er hun 4 mnd og over 8 kg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå