Junifrue Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Jenta mi liker seg helt tydelig best hjemme. Hun hviler best hjemme om dagen og sover best i senga si om natta. Jeg får høre, spesielt av min mor, at vi må bare dra bort så hun blir vant til å ligge borte. Men jeg syns faktisk vi har vært mye borte på overnattingsbesøk i hnnes korte liv (7 mnd), og det er bare i senere tid hun begynner å bli kresen på hvor hun sover, mulig det er fordi hun har sovet i vognbagen på besøk og den begynner å bli trang. Eksempelvis har hun sovnet sent de siste dagene mens vi har vært borte, mens i kveld når vi har kommet hjem sovnet hun umiddelbart da hun ble lagt. Har også prøvd forgjeves i timevis å få henne til å sovne i vogna på besøk, gitt opp og dratt hjem hvor hun da igjen har sovnet umiddelbart. Så hva hadde dere gjort? Prøvd å holde oss litt hjemme for at hun skal få holde på rutinene sine og sove godt eller prøve å venne hene til å sove andre steder? Et spørsmål til: jeg lar henne ikke gråte noe særlig. Klager hun så går jeg ikke inn, men når det går over i gråt går jeg alltid inn. Min andre akk så velmenende forelder (altså min far) rister veldig på hodet og mener jeg skjemmer henne bort, men spesielt når vi er på steder som er fremmede for henne vil jeg heller gå inn en gang for mye enn en gang for lite. Noen tanker?
C.L.H85 Skrevet 15. august 2011 #2 Skrevet 15. august 2011 Min har disse High need tendensene, så hva hun foretrekker som soveplass endrer seg nærmest fra dag til dag. Ene dagen er vippestol tingen, så er det sofaen, så er det vår seng, så er det vogna osv... Hun skal i tillegg bysses enkelte ganger(tungt da hun er over 8 kg) og noen ganger er det døden. Men har holdt oss en del hjemme på kveldene for å få hun til å bli vant til sprinkelsenga...altså like den. Men da liker hun ikke kanskje ikke bagvogna? Min er 4 mnd og vil for tiden bare sove i sportsdelen på dagen. Ville prøvd alternative soveplasser når du er borte. Hva med i sofaen ved siden av deg`? Eller kanskje du får låne et soverom hvor du kan legge hun i seng? Synes ikke det er galt av deg å respondere på gråt. Min kan ligge å "kjefte", Men det eskalerer gjerne fort til hysterisk gråt. Da pleier jeg å reagere. Syns personlig ikke om å la de ligge å gråte seg rolig, så ukoslig for begge parter. Blir hun bortskjemt... Ja da får du plukke det av henne senere;)
Gjest Madolyn Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Foreldrene mine har en sprinkelseng hjemme hos seg som gutten sover i når vi er der, og den står da inntil dobbeltsenga til mannen min og meg, på samme måte som hjemme hos oss. Vi er ikke der mer enn 3-4 dager per mnd og da er vi der i ett strekk (gutten bare klager og smågråter når vi kjører bil og det er 5 kvarter med bil til mine foreldre). Så om foreldra dine har plass så kjøp en maken seng til babyen de kan ha, som du har hjemme. Vi kjøpte brukt sprinkelseng på ikea til 400 kr, vel verdt pengene! Jeg bærebysser min gutt på 4 mnd (og 8,1 kg!) gjerne i 5-10 minutter om det behøves. Min nevø på straks 2 år må fremdeles kjøres i bil i 45 min for å sovne på kvelden (hans søster har imidlertid verdens beste sovehjerte), så jeg har det lett i forhold der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå