Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå på dag 4 med Supercur. Fikk hodepine, men levelig, på dag en. Men er blitt en skikkelig ille hormonheks de siste dagene. Lunta er på minus... Og det går utover mine nærmeste. Tenker på å enten jobbe masse (eller iallefall være på jobben masse) eller reise bort så mitt humør ikke går utover mine nærmeste.(min mann sier jo at jeg tar det værste og at han takler det).

Er det noen som har gode tips for å takle hormonheksa?

Kan det bli bedre med akupunktur?

Er det virkelig bare ca 1% som har bivirkninger av spray?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden har du fått tallet på at det bare er 1% som har bivirkninger? Det er nok en god del flere enn det, dessverre ;-)

For eksempel når det gjelder Synarela sier Felleskatalogen/pakningsvedlegget at det er 70-80% som får bivirkninger - dvs de fleste. For Suprecur heter det at noen bivirkninger er hyppige, og at de dermed rammer mer enn 1 av 100 (som jo er 1%, men det er bare en måte å kategorisere frekvens på - bivirkningene rammer mao mer enn den ene prosenten av pasienter).

Akupunkturen kan hjelpe på hodepinen, og kan kanskje hjelpe med generell avslapning/avkobling, men akkurat det hormonelle tror ikke jeg det har så stor innvirkning på (men det er bare min oppfatning).

Har ikke noen gode tips, dessverre, for hormonheksa var et av de få problemer jeg aldri fikk på mine 6 forsøk med langt regime (hadde de fleste andre).

Dessverre er det nok slik at omgivelsene bare må tolerere det - men det kan kanskje hjelpe litt å prøve å kose seg litt og gjøre ting man trives med i perioden, det kan avhjelpe litt på frustrasjonsnivået.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar MK73. Det var pakningsvedlegget på Suprecur som sa 1%. Kunne ikke forstå at det ikke var mer. Og det gir mening at 70-80% får bivirkninger!

Selvom jeg er spent for forsøket trenger jeg noe annet å se frem til enn sprøytestart - så kose meg så godt jeg kan skal jeg virkelig prøve!

Andre som opplevde hormonheksa og fant god måte å takle henne på?

Skrevet

hun er her og....og jeg har heldigvis kort regime....

vet ikke hvordan takle henne... men prøver aa gjøre mest mulig jeg da... men synes helgene er vanskeligst...

min stakkasr mann har faatt gjennomgaa en del disse dagene ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...