Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må nok dessverre si meg enig i at Jessica er ganske tacky... Og ser litt harry ut i Norge.

Men for å svare på det du spør om, så ville jeg holdt meg til ett av navnene :)

Ellers blir det for tungt, på en måte.. Vanskelig å uttale begge, og da blir jo uansett bare det første brukt :)

jeg liker både Jessica og Mariell..ville skrevet Marielle da, så det likte jeg =) sånn at jeg fint kunne brukt det selv hadde det ikke värt for at min mann er litt gammeldags og liker ikke "strippe" navn som han kaller det.

han liker navn som

Ellinor

Elisabeth

Louise

osv og jeg liker navn som

Melissa

Jessica

Marielle

Jennica

så lurer veeeldig på hva navnet på vårt barn blir etterhvert :P

Annonse

Altså.... Marielle (bør skrives sånn) kan jeg til nød akseptere, selv om jeg syns det er fryktelig sukkersøtt og lite gunstig på norsk. Jessica er rett og slett helt forferdelig grusomt, og Jessica Marielle er er til å grine av.

Er det ingen andre navn dere liker?

Jeg liker begge navnene veldig godt:) Personlig ville jeg nok valgt Marielle fremfor Jessica om jeg skulle gått for et av navnene. Jeg kjenner ei som heter Marielle, og synes begge navnene fint går an å bruke i Norge.Om du går på ssb.no så kan du se i navnestatistikken hvor mange andre som heter disse navnene i Norge. Det er faktisk en del. De her som ikke liker navnene er nok kanskje fan av litt mer tradisjonelle gamle norske navn??

Annonse

• 3 uker senere...

Mariell går til nøds. Syns det er finest uten e på slutten. Kjenner en Marielle som stadig må finne seg i å bli kalt MariellE selv om e'en skal være stum... Jessica er et redsesfullt navn og sammen blir de dessverre katastrofe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...