Gå til innhold

Strekkmerketips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da folkens, vil jeg spørre dere om dere har noen tips mot strekkmerker? Kremer etc.

Jeg forstår at strekkmerker er hormonelt, men jeg kan liksågodt smøre på noe så jeg i det minste kan leve i troen om at det hjelper.

Har oppdaget en lilla liten luring på innsiden av låret, så jeg er visst allerede i gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok Silicea som er et kosttilskudd med kisel under forrige graviditet og gjør det også i denne. Det skal styrke hår, hud, negler og bindevev. Om det var det som gjorde at jeg unnslapp strekkmerker kan man vel aldri få svar på, men det skader jo ikke å ta det. Om ikke annet hjalp det på huden som jeg er en del plaget med (kviser) og merket at neglene ble sterker og vokste raskere:)

Skrevet

Jeg fikk tips om Coconut body butter fra The body shop forrige gang jeg var gravid. Brukte vel den hele svangerskapet, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Så bruker den nå også, om det faktisk den som gjorde at jeg ikke fikk strekkmerker vet jeg jo ikke, men har ihvertfall gått til innkjøp av den denne gangen også.

Skrevet

Silicea her også (kjøper på helsekost) , omega-3 kapsler, pluss at jeg smører meg 2-3 ganger daglig med weleda svangerskapsolje :)

Skrevet

Takk for tips dere :)

Silicea høres jo suverent ut, det skal jeg få tak i :)

Jeg har en kokos bodylotion fra the bodyshop, men den er på sprayflaske. Går det for det samme? Har for meg at de kremene på krukke er litt fetere.

MsPondus25: Hvor kjøpte du den svangerskapsoljen? :)

Her blir det full smørings fremover :)

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har hele svangerskapet brukt Cacao body butter fra Body shop! Har ikke ett strekkmerke og krysser fingrene for at jeg ikke får det heller :)

Jeg smørte morgen og kveld fram til ca uke 34/35 og da begynte jeg å smøre ca 3-4 ganger hver dag. nå smører jeg når jeg kjenner at magen er "tørr"

Skrevet

Alt er kjøpt på helsekost. Weeda er et veldig kjent merke innen svangerskapsolje så de har den garantert. Har den i mellomkjøttsolje også (det skal visstnok hjelpe mot å sprekke nedentil under fødselen) så her er det bare å sause inn det som sauses kan ;)

Skrevet

Som du sier, det er vell mer det hormonelle som gjør at man får strekkmerker. Det er ofte at de ligger i familien.

Men alle håper jo, og prøver jo å finne måter som kan "hjelpe"; )

Jeg bruker Omega 3. No som smører kroppen innenifra, som e bevist, sunt for mor og baby er det: )... Også har jeg en feit strekkmerkekrem fra bodyshop, kokos. Den kan brukes på mage, lår og bryst.. smører meg med det hver morgen og hver kveld: )

Skrevet

Jepp, det er nok bare å håpe :)

Høres ut som det er mange som bruker kremer fra bodyshop og denne svangerskapsoljen, så da blir det shoppings i morgen.

Har ganske tørr hud for tiden og, så det skader vel ikke å smøre litt ekstra.

Jeg går på kosttilskudd for gravide, og den inneholder vitamin D. Kan jeg da ta omega-3 i tillegg da tro?

Takk for tips damer ! :)

Skrevet

Det kan du spørre om på helsekosten :) Bruker body-butter også , veldig god krem som lukter godt :) (Appelsinlukt har jeg).

Skrevet

Will do :)

Og som du sier, det skal smøres hvor det smøres kan. Har også hørt at det er bra å smøre mellomkjøttet, men kom ikke på det før du sa det ;)

Skrevet

Mellomkjøttet trenger man ikke smøre før man er i uke 34. Da smører man f.eks med Weleda fødselsforberedende olje fra en helsekostbutikk.

:)

Skrevet

ahh, først så sent.

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Har type krem mye å si? Hva med f.eks vitapan som er en veldig dryg krem? smøre, smøre, smøre.. sukk!

Skrevet

Jo tidligere man begynner jo bedre sa de til meg, så jeg begynte å smøre mellomkjøttt i uke 32 jeg :)

Skrevet

Ja så hvis jeg begynner nå så må jeg jo ligge ekstremt godt an ;)

Skrevet

Mange gode tips her :)

Smørte ingenting i forrige svangerskap og fikk ingen strekkmerker på mage, rumpe eller lår, men hadde mini mage og jenta blei tatt i uke 35.

Denne gangen har jeg trua på å gå over termin, og magen er allerede på str med hva den var da hu blei født, så her skal det smøres :)

Skal i allefall smøre puppene denne gangen. Hadde ikke så store i utgangspunktet og da 3 dagers melka kom eksploderte de, så fikk store røde merker, heldigvis kun på undersiden.

Skrevet

Åh! Da har du det jeg har fått nå, fått sånne små røde streker under puppene. Tenkte først det var noe nupper, men etter en nærmere titt så neida...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...