Gjest Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Noen som vet hvor strenge de er med passfoto til små barn? Vet de generelle reglene + at de "utviser skjønn", men likevel... Er det ok med litt skygge, at ikke begge ørene synes, at munnen er litt oppe osv... Dessuten lurer jeg på hvordan dere gjør det praktisk... tenkte å ta bilde selv, må man da levere det til fotobutikk for å få helt riktig størrelse? Går jo ikke an å bestille bilder i passfotostørrelse som jeg vet om... men det koster jo like mye å gjøre dette som å bestille 100 bilder i normal foto-størrelse :S
Jojo x3 Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Du må i fotobutikk og ta passfotobilde av baby/småbarn der. Er strenge på det, iallefall på politistasjonen her. Tror jeg betalte 100kr for 4bilder.
Regina Phalange Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Vi gikk også i fotobutikk. Var på FotoKnudsen, betalte skandaløse 179 kr, men det hele var gjort i en fei. Jeg synes det var verdt det istedenfor å risikere bomtur :-)
mammasgull:) Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Du kan fint ta selv. Jeg la babyen på et hvitt håndkle på gulvet. Så tok jeg sikkert 30 bilder der jeg prøvde å få med skuldrene, at baby så rett i kamera med munnen lukket. Fikk noen som ble ganske bra. Tok med minnekortet i butikken, og han som jobbet der valgte ut et som var "godkjent". Så printet han det ut som passfoto. Tror også de kan beskjære bildene om de ikke blir helt bra.
min<3 Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Vi fikset pass til knøttet da han var 8 uker.(vi var hos Asker og Bærum) Pappan hadde han på fanget (han hadde hvit t-skjorte på deg) og de tok bildet i den "fotoboksen" de har ved skranken. Ungen var sur og det syntes på bildet,men det gikk så fint atte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå