Gå til innhold

Har fått et ark fra helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Skal snart på toårskontroll, og har da fått et ark med masse ord på og så skal jeg krysse ut de ordene barnet kan. Barnet kan jo mange av disse ordene, men han sier det sjeldent og aldri på kommando. Det bare popper ut av han når han føler for det, eller når han er i hermehumør.

Om jeg sier at vi skal ha på sokker og sko så sier han også sokk og sko. Men om jeg spør; kan du si sko? Så nekter han :P

Lurer på om dette blir sjekket godt opp fra helsesøstera? Om jeg krysser ut de ordene jeg har hørt han si, og så kommer vi dit og han nekter og si de, vil det virke rart?

Fortsetter under...

Bare kryss ut ord du har hørt han si 3 ganger eller mer, var slik vi gjorde det, hos helsesøster nektet han å prate i det heletatt, men hun sa at ikke alle ungene liker å prate på komando. Når vi gikk, snudde han seg, vinket og sa hade, så hun sa det var normalt at de ikke sier ting når de blir bedt om det.

Det er ingen test dere skal på når dere skal på 2årskontroll. Det arket får dere fordi det er sjeldent at barna sier så mye på kontrollene, derfor skal dere som foreldre fylle det ut før dere drar. Vår helsesøster telte bare over sånn ca hvor mange ord sønnen vår hadde og selvom det ikke var så veldig mange, så var hun fornøyd og så ikke noe mer på det. I tillegg sjekker de språkforståelsen ved å spørre om de kan gjøre forskjellig ting, feks skulle sønnen vår finne dukken og legge dukken i senga og legge over dyna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...