Gå til innhold

Når tempen bare øker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere damer som temper, hva vil det si hvis tempen øker etter EL? Hos meg har den gradvis økt. Hadde EL sist onsdag tenker jeg. Kan dette være graviditets-tegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke sann at hvis den stiger over 26,55 eller noe så er det ett tegn på graviditet? :)

Skrevet

Tempen skal øke etter eggløsning, det er tegn på at du faktisk har hatt eggløsning. Hvis den ikke stiger etter at du skulle ha hatt el, så tror jeg det er tegn på at man ikke har hatt el. Men det kan være et godt tegn hvis den fortsetter å stige. Hvis den fortsetter å holde seg høy ETTER ikm også så er det som regel et graviditetstegn :)

Min steg og holdt seg høy hele tiden etter forrige el (høyere enn normalt) - og så falt den plutselig ned i går, en dag etter ikm - og tanta kom i dag.

Så bra du har begynt å tempe - du vil etter hvert forstå mer av dine egne sykluser på den måten, og kan sammenligne de ulike periodene. Jeg bruker gratis-varianten av fertilityfriend.com og synes den fungerer bra. Får stadig noen tips der også.

Krysser fingrene for at din temp vil holde seg høy leeeenge! :)

Skrevet

Nei, tror det er individuelt ift hva som er din basaltemperatur. (det er over 36,55, du mener, sant ;)).

Den skal stige så og så mye etter el og så holde seg høy etter ikm også for at du er gravid.

Hvis 36,55 hadde vært en gylden regel så hadde jeg vært gravid hver måned etter eggløsning..... om jeg har vært i nærheten av en mann eller ei ;)))

Men det varierer. Min temp stiger 0,5 - 0,6 grader etter el, andre har kanskje ikke mer enn 0,2 - 0,3 mener jeg å ha lest....

Det er jo nesten en vitenskap dette også ;)

Skrevet

Tusen takk for svar damer! Så flott å vite at EL har vært:) Jeg ble litt suspekt på fredagen når tempen fortsatt økte og Ladycompen fortsatt lyste rødt (den blinket rødt på onsdag og hadde sex på torsdag for sikkerhets skyld). Vi droppet sex på fredag for vi var for å være ærlig ganske så utslitte og litt lei sex, og sånn skal det jo ikke være! Igår feiret vi 5 års bryllupsdag UTEN sex, haha! Da skal jeg holde et øyet med tempen. Vet av erfaring at alt dette også kan bety "aboslutt ingenting" så skal ikke håpe for mye før IKM hvis ikke tanta kommer. Litt kjedelig at jeg ikke husker noe som helst fra forrige svangerskap, husker bare veldig ømme pupper 1-2 uker etter IKM siden det var da jeg testet positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...