Gå til innhold

Hvilket jentenavn liker du best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selma er nydelig, men en del brukt, dessverre. Aase er koselig, og jeg liker den skrivemåten bedre enn Åse. Alva er pent, men jeg tenker veldig "alv". Linde liker jeg ikke, minner om Linda, som jeg synes er litt harry.

Ville valgt Aase, tror jeg, for da styrer du i tillegg unna "a-endelse-trenden" som herjer for tiden.

Annonse

Linde: Hørtes rart ut. Linda ville hørt mer riktig ut, men det navnet liker jeg ikke i det hele tatt.

Selma: Synes det er kjedelig og oppbrukt. Alle heter det for tiden

Aase: Tja, gammelt navn. Ikke noe forhold til og tenker på gamle damer.

Alva: Ja! Absolutt!! Flott navn! Og tøft :)

Annonse

Linde var veldig fint, det har jeg ikke hørt før :)

Alva er også veldig fint, men liker også Alba jeg :)

Aase er koselig, men personlig liker jeg de andre bedre.

Selma er veldig fint, men dessverre oppbrukt for min del..

1. Alva: Nydelig og feminint, men kanskje litt poppis om dagen?

2. Linde: Ekstrapoeng for å velge utenfor listene! Pent navn!

3. Selma: Flott navn, men desverre vært på listene over lang tid.

4. Åse: Egentlig et pent navn, men hvorfor komplisere det hele med to A'er?! Liker Åsa bedre - mer feminint.

• 3 uker senere...

Syntes Linde er nydelig. Vet om en liten jente som heter det. Først syntes jeg navnet minnet for mye om Linda, som jeg ikke syntes er fint. Tenkte mange kom til å si feil, men hun har alltid vært Linde, ikke blitt kalt Linda så lenge jeg har hørt.

Hadde det ikke vært for at vi har bestemt navn til jenten vår, hadde jeg nok foreslått Linde.

Linde! :) Et av mine favorittnavn da jeg var yngre, har aldri hørt det i bruk før vi ventet vår første jente og vi plutselig kjente noen som kalte datteren sin det.

Ellers liker jeg Alva fordi det er koselig og Aase fordi det er et flott og lite brukt navn i dag. Selma ville jeg styrt unna, det er og blir en kjeks for meg (selv om mange her inne sikkert er for unge til å huske den, hehe).

1. Selma

2. Alva

..de er begge kjempefine!

Linde liker jeg ikke. Er veldig glad i e-endinger på navn som kanskje har vært mest kjent for a-endinger (Mie, Fride etc), men her kommer heller ikke jeg unna harrytanken pga Linda. Men hvis jeg skal se positivt på det, så er det sikkert en vanesak da, og det er jo tross alt mye bedre enn Linda uansett :)

Aase er kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...