Cocopuffs Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Ja, jeg vet at alle mener det godt, at de er så spent på når og hvordan fødselen blir, men jeg ER så sliten og lei av alt maset.. Jeg våkner til meldinger der det faktisk kun står " Føder du nå"? Med engang jeg logger på facebook, så kommer det tusen spørsmål om "hvordan går det", noe action", noe rier" Alt bra"? Får dårlig samvittighet for at jeg blir irritert, for vet jo at folk mener det godt.. men jeg er så lei selv nå, vil ha nurket ut.. vil treffe hun selv såklart! Og da klarer jeg ikke "glemme" å være lei å sliten når jeg blir bombandert med spørsmål uansett hvor jeg beveger meg.. Hva forventer folk å få til svar, når de skriver " føder du nå"? Termin er i morgen, og har ingen tegn på at lille gullet vil ut helt enda...
Mammsenvokser Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Samme her, har termin på tirsdag. Er utålmodig selv, og det gjør det ikke bedre at mange andre "maser"...
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Samma her! :/ Termin på tirsdag... Og vet jeg kommer til å gå over terminen. Var inn på føden en tur igår og sjekka,alt sto bra til og ingen tegn til fødsel :S (gr. stresset svigermor som mente jeg måtte inn.Trodde jeg lakk litt fostervann...noe jeg ikke gjorde) Orker ikke se på mobilen engang...Den ligger fortsatt på soverommet... Og står som offline på facebook :S Lykke til damer! Når det enn skjer
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 Huff ja tenk på hvor mye mas det er når du er 8 dager på overtid da??? Hverken jeg mannen eller ungene kan stikke nesen utfor døren før det begynner. Joda vet at de ikke mener noe vondt med det, men de vet jo alle at de får beskjed når det er skjedd.
Cocopuffs Skrevet 14. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2011 Syns det er rart at folk ikke forstår det jeg.. hvertfall når det er venninder som selv har gått gravid, og vet hvordan situasjonen er.. 8 dager på overtid ja, huff.. du må jo bare gjemme deg! Ser for meg hvordan det blir her om jeg går såpass over tiden, får håpe nurket ditt kommer snart De kommer når de er klare, og er helt utenfor vår kontroll.. selv om alle ikke helt skjønner det
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Huff ja og om en klarer å gjemme seg vekk en dag eller to å noen ser deg på terrassen el, blir de helt sjokkert. Går du her ennå????? Ehmmm nei jeg er bortreist ser du vel hahaha
Cocopuffs Skrevet 14. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2011 Hehehe, må flire litt også Håper nurket ditt kommer snart Petrine+spire! Syns virkelig du har ventet lenge nok nå
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Takk ja håper virkelig vi også!! En må jo bare prøve å le av det hele for det er jo så teit. Hehehe.
Up2me Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Åhh...! fødemaset er en klassiker. Jeg har 3 uker til termin i dag, men jordmor tror det blir før, siden jeg er i latens fasen, med 1 cm åpning. Det blir sååååå mye mas av det! foreldre, veninner og slekt ringer, og sender mld på fb heeeele tiden. Har du født? er du på tur til føden? Altså... HALLO?!! Tror de ikke jeg kommer til å skråle av lykkerus både på tlf og fb når jeg har fått ut prinsen min??? Det er jo ikke som at jeg kommer til å skjule det, å ikke fortelle noen noe. Jiiiis. Jeg blir så lei. Fikk spørsmålet 3 ganger på samme dag av ei venninne.. har det skjedd noe? åååhhh! Man prøver jo å ikke være "frekk" tilbake heller. men, folk må jo skjønne at det blir slitsomt. Mamma trodde jeg ble sur på henne i går, men jeg måtte sa at det var ikke akkurat HENNE jeg var lei av, men spørsmålet generelt. Pga at ALLE spør! håper virkelig denne latens fasen går over snart, å at jeg går i aktiv fødsel. For 3 uker til med sånn mas, det klarer jeg ikke ass
Februargutten Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Måtte bare hoppe inn her litt selv om jeg fødte for snart 6 mnd siden. Jeg gikk 8 dager på overtid og holdt på å klikke. Jordmor foreslo at vi fant på noe og ikke bare satt å ventet. Så vi stakk ut og spiste og på kino (sa ifra til våre foreldre, så de ikke trodde noe var på gang) og skrudde av mobilene. Det var såååå deilig. MEN, når jeg kom hjem hadde to venninner rotta seg sammen på facebook og fantaserte om at jeg lå i fødsel siden jeg ikke svarte dem umiddelbart. Da sperret jeg facebook for at noen kunne skrive på wallen min frem til fødselen var godt i gang. Føler veldig med dere. Det er jo som en skriver at man glemmer jo ikke å gi beskjed om at man har født. De får vite det tidsnok. Vær litt strenge med familien og si dette, så kanskje de bare ringer annenhver dag?
bamsemomsen Skrevet 14. august 2011 #11 Skrevet 14. august 2011 Først vil jeg si at det er litt befriende og se at jeg ikke er alene om å ha det maset, jeg har termin til torsdag å er rimelig utolvmodig. Skjønner jo at folk er spente men ja er kjedelig å våkne til de samme meldingene hver dag, å ikke nok med det alt dreier seg om ungen, riier, vondter å om jeg ikke snart har tenkt å føde snart. Eller den klassiske når skal du føde? Hvordan i huleste kan jeg vite det da. Hadde vært hyggelig om ei vennina hadde spurt om jeg ville komme på mat å en film f.eks. Hatt en Go gammeldags filmkveld.
Gjest Gurimamma Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Signerer her! Å det enda jeg har 8, ja ÅTTE, uker igjen! Herremin hatt man burde jo glede seg over at mini er i magen og ikke forvente at han skal komme to mnd før termin... På en annen side..... jeg har selv mast på mine venninner om det ikke skjer noe snart når det var dem som gikk på slutten, så nå får jeg vel smake egen medisin Kan love at jeg helt sikkert skal slutte med det nå! Hehe
Cocopuffs Skrevet 14. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2011 Det er godt å se at det er flere som irriterer seg over det.. for jeg får dårlig samvittighet jeg.. Hvis jeg svarer litt surt på spørsmålet " føder du nå", så føler jeg at folk blir fornærmet.. Det verste er om man ligger fra seg mobilen, eller ikke er på facebook på en dag.. da er jo alle i panikk tilstand! Jeg lover dere alle, at jeg ALDRI skal mase på noen gravide, never ever
Nuffy Skrevet 14. august 2011 #14 Skrevet 14. august 2011 Tenker man hadde blitt ganske trist om ingen brydde seg...
Cocopuffs Skrevet 14. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2011 Såklart hadde man blitt trist om ingen brydde seg Men jeg tenker det kan finnes en mellomting på å bry seg, til å gå helt av skaftet
ops...nr.4 Skrevet 14. august 2011 #16 Skrevet 14. august 2011 bare må signere denne, kjenner meg så igjen. Svigermor ringer stort sett hver dag, samtalen er den som regel den samme: hun: jaaaaa...............kjenner du noe? Jeg: øøøøhhhh.......hva?, ja masse, noe spesielt du sikta til? Søstra mi er ennå værre, rekker ikke svare mellom alle spørsmåla; føder du nå, skal du føde, har du født, kjennes det ut som du skal føde snart (hva er det slags spørsmål?) bestemoren min sammenligner meg med en sau å sier at det ikke kommer til å skje noe før det er ny måne, koseli, spesielt om hun sa det til alle som maser å ikke til meg er vel bare å smøre seg med en god porsjon tålmodighet, det er nok det beste.
Cocopuffs Skrevet 15. august 2011 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2011 Ja, ikke sant! Hva forventer de til svar? " Ja, akkurat nå ligger jeg å føder, og tenkte at jeg skulle svare på noen sms samtidig".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå