=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 14. august 2011 #1 Skrevet 14. august 2011 Hei. Har lest litt om stimulering av brystvortene, og at noen bruker dette for å modnes. Er det noen som har prøvd dette ved fødsler tidligere? Når startet dere med dette (hvilken uke) og hvor mye gjorde dere det? Hadde det noen effekt? Evt uheldige virkninger? Håper noen har noen erfaringer
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 14. august 2011 #2 Skrevet 14. august 2011 Hei! Jeg fikk råd fra jordmor om å gjøre dette da jeg var på kontroll ved termin forrige gang- det hjalp ikke i det hele tatt og gutten kom 14 dager etter termin Men det kan kanskje hjelpe for å sette i gang ting når man allerede er moden?
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. august 2011 #3 Skrevet 14. august 2011 Sånn jeg har forstått det er stimulering av brystvortene bare til hjelp på rier, ikke for modning...
miepia30 Skrevet 14. august 2011 #4 Skrevet 14. august 2011 det kan være effektivt under selve fødselen, og særlig på slutten hvis det begynner å gå litt lenge mellom hver rie. Stimulering av brystvortene frigjør oxytocin som fører til sammentrekninger i livmoren og altså rier. Det er derfor man kan få kraftige etterrier når barnet ammer. Men at stimulering av brystene kan føre til modning, det tviler jeg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå