Baby-bea Skrevet 14. august 2011 #1 Del Skrevet 14. august 2011 Vi er ikke-planlagte gravide. Lillejenta vår er nå 10 mnd. Når jeg gikk med henne var jeg kjempedårlig av svangerskapsforgiftning. Jeg var innlagt store deler av tiden fordi de ønsket å drøye fødsel lengst mulig. Hun ble likevel tatt 4 uker før termin. Etterpå fikk jeg klar beskjed om å avvente nytt svangerskap noen år eller rett og slett sette punktum.(har hatt sv.sk.forgiftning 2 ganger tidligere) Men.... Jeg har ikke hatt normal mens siden mars, men hadde noe som lignet mens i april. Dersom det var mens er termin ca 4 feb 2011. Pga ferietid får jeg ikke første legetime før 29 august. Da er jeg ca uke 18+. Så kommer spørsmålet: Jeg er mye større nå enn sist og kjenner mye liv! Jeg har tenkt som så at jeg er jo ikke akkurat førstegangs, så normalt å være stor og kjenne liv tidlig.... Likevel fikk jeg en feeling av to der inne.... Jeg prøvde ring i hårstrå over magen for å se kjønn (for morro skyld) - den viser en av hver! Men hvor mye vekt skal man legge på det? Fikk forøvrig samme resultat over håndledd til både meg og gubben. Vi har "baby-watcher". Skulle prøve den fordi det er så kos å høre lyden av nurket :-) Men så fikk vi en merkelig lyd. Hørtes ut som ekko tett etter lyden? Vanskelig å forklare, men iallefall helt ulikt lyden når prinsessa vår lå i magen. Prøvde den på nytt i dag. På venstre side fikk jeg da en tydlig lyd - av en. Helt anderledes enn i går - og lik lyden av prinsessa vår. Frekvensen lå på mellom 145-155. Beveget dopleren over magen og fikk på høyre side inn veldig svak lyd - men der var frekvensen 131-140. Hmmm.... Nå er jeg litt forvirret. Kan det være at det er samme barn, men mindre frekvens fordi den fanget inn lyden svakere? Er det noen som har erfaring med lignende? Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg var ca 10 uker gravid. Ikke mye kvalme - bare etter krydret mat. Men mye trett og halsbrann. Alt i alt helt annet svangerskap enn jeg har hatt før. Har både gutt og jenter fra før. Merkelig... Er litt alternativ og har hatt flere til å "se" på meg - uavhengig av hverandre. Alle har sagt to - gutt og jente - men med forskjellig fødselsdato! Da tenker jeg - kan det være to tette de ser? Det blir jo kun 16 mnd mellom lillejenta og neste. Deretter skal gubben sterilisere seg, så her er dette sistemann! Men så er det de andre faktorene da..... Er veldig glad om noen vil dele sine erfaringer/synspunkter med meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143476724-kan-noen-av-dere-tvilling-gravide-se-p%C3%A5-dette-og-gi-en-uttalelse/
Fire Diamanter <3 Skrevet 22. august 2011 #2 Del Skrevet 22. august 2011 Da jeg var 10 uker på vei (nå med tvillingene) hadde jeg kjempe mage alt, klarte ikke å sjule at jeg var gravid engang..... (For magen vokser ekstremt for med 2) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143476724-kan-noen-av-dere-tvilling-gravide-se-p%C3%A5-dette-og-gi-en-uttalelse/#findComment-143500338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå