Gå til innhold

Forbannede trassape!!! >:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: elsker jenta mi over alt-bare så det er sagt.

Men om ikke denne treårstrassen snart gir seg blir jeg gal..Her hyles det for alt, krangles om alt og går jeg to meter unna slås mamma-magneten inn for fullt og hun sitterklistra i røven på meg...

Det går over, ikke sant??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jadda om noen år synes hun du er det teiteste som finnes og vil knapt bli sett med deg ;) stå på Hi :)

Skrevet

som om jeg skulle sagt det selv!! haaper det gaar over snart!! er saa anstrengende naar uansett hva man gjor saa ender deg med skriking og hyling! er ogsaa gravid i 37 uke og har ikke engeri eller taalmodighet til aa takle det paa en "ordentlig" maate! fortvilende!

Skrevet

Har en på 3 og en på 4 og vasser oppi det samme.

Til tider skulle man nesten tro at man trengte piller på blå resept eller en sånn innlagt "ut i skogen og skrike til et tre".

Klamrer meg til tanken på at det blir bedre. Og joda, med firåringen ser jeg at det er noen triks som begynner så smått å hjelpe, men gud bedre er veien lang enda.......

Voksentid på kvelden redder mors tålmodighet! :o)

Skrevet

He, he, jeg må trekke på smilebåndet hver gang jeg skummer innom her og ser overskriften din :-)

Det er visst mye som skal forståes, og mange følelser som skal sorteres i denne alderen... Jeg trøster meg med at det sikkert er like frustrerende om ikke mer å være 3 -åringen enn å være mamman.

Her har det begynt å så smått gå seg til altså. Språket har blitt bedre, og hun har begynt å skjønne at det hjelper å uttrykke seg verbalt og ikke bare bli sint. Hun begynner også å se sammenhengen mellom det hun gjør og konsekvensen det får. Så det løsner og er absolutt håp!

Skrevet

HI her :)

Godt å se det er flere enn meg som kjenner de grå håra komme løpende!

Som en over her sier: Voksentid på kvelden redder det meste! Her om dagen hadde vi en runde om påkledning..JEG synes jo det er litt i tidligste laget med tjukk ulldress og lue-Frøken Stabeist var ikke enig..vel, den dagen fikk jeg følgende kommentar: "Mamma, du er så dum!! Du er faktisk dummere enn enn katta du!" Needless to say- jeg lo. Hvilket ikke gjorde henne spesielt mye blidere..:D

Satser på at det går seg til snart, kanskje jeg burde ringe og reserve et rom med polstra vegger til meg sånn med en gang? Bare for sikkerhets skyld?

(Men hun er fortsatt verdens beste når hun kommer løpende og hiver seg rundt halsen min etter endt barnehagedag og høylytt erklærer at "det er MIN mamma, og JEG er glad i henne!") <3

Skrevet

HI tilbake igjen.....

Må bare fortelle dere siste sprell fra trassapa. Var på do (jeg, ikke vesla-hun nekter). Kom ut igjen til en liflig duft av Zalo og grønnsåpe. Og hva skuer mine uskyldsbrune?? Joda, et stuebord smekkfullt av skum, og ei jente det ikke var så lett å få øye på bak all såpa...Telte lenger enn til ti for å si det sånn! Ikke visste hun hvorfor det var såpe på bordet heller!! Nå er høna i barnehagen, og moderskipet har et veldig rent stuebord...

Skrevet

Eldste blir snart 9 år (og så har jeg en 7 åring, en 4 åring og en 2 åring). Min erfaring så langt er at trassen aldri går over, den bare endrer seg ;-) Nå er det mammadalt og sutring og vil ikke. Om 5 år er det at du er verdens teiteste, strengeste og fæleste mamma mens dørene slamres så hele huset rister, og hver eneste regel og beskjed skal argumenteres mot opp og ned i mente. Du tror meg sikkert ikke, men 2-3-års trassen er egentlig bare søt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...