Gå til innhold

Konstant hjertebank...hva skal jeg gjøre? Noensykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjertet mitt hopper og vrimler noe helt vanvittig. Har hjertebank stort sett hele dagen, hopper over ca hvert 4. slag. Er helt grusomt. Kjenner de godt foran på brystet, og oppover i halsen på en måte.

Har vært til legen flere ganger, og har fått konstatert ekstrasystoler og/eller sinusarytmier. Jeg vet at dette ikke er farlig, men jeg klarer ikke å la være å tenke at de kanskje har oversett noe farlig. Er livredd for å sove, da jeg er sikker på at hjertet skal stoppe...

Begynner å bli veldig, veldig sliten av dette...

Skrevet

Gå til legen igjen. Krev nytt EKG, spesielt viktig at du år tatt dette i de situasjonene du syns du er verst. En 24-timers måling hadde sikkert vært nyttig.

Har du dette bare i aktivitet, eller hvile også?

Var det slik det artet seg sist du fikk sjekket det ut også?

Hilsen Sykepleier

Skrevet

Angsten for uregelmessig puls/arytmi kan være nok til at det kommer oftere. I tillegg til stress, kaffe, nikotin, og alkohol.

Du kan få gjort en sykkel-belastning for å se om det blir værre ved aktivitet. Fastlegen din kan sjekke elektrolyttene dine, kan du feks mangle magnesium?

Ellers vil jeg bare si at det ER helt ufarlig. Alle har det, noen hyppigere enn andre og noen kjenner det bedre.

Hilsen sykepleier med lang fartstid på hjerteovervåkning

Skrevet

om du drikker kaffe, så slutt med det!!! jeg var plaget med hjertebank, men er nå helt kvitt det!

Skrevet

Er du stresset for noe? Annet enn hjertebanken?

Har perioder med slik hjertebank, og bekymringen for det gjør det enda verre.

Tør vedde på du ikke kjenner noe særlig til det når du er i aktivitet, har noe å gjøre. Men når du setter deg ned og skal slappe av, spes på kvelden, så kjenner du det hele tiden?

Kutt kaffe, cola og annet med koffein.

Slapp av og tenk at dette "sitter mye mellom ørene".

Sikker på du blir bedre!

Skrevet

Jeg er også plaget med hjertebank og ekstrasystoler (hatt det i et år nå). Magnesium hjelper meg veldig, tar tabletter hver kveld. Når jeg begynte med dette så ble jeg kvitt mange av ekstraslaga. Må også holde meg unna koffein (cola, kaffe), alkohol (spesielt rødvin) og prøve å aldri stresse. Når jeg stresser kommer de som perler på ei snor...

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Er der igrunnen uansett hva jeg gjør, kan plutselig å "åndenød" når jeg er ute å går, går i trapper, eller leker med barna.

Men som noen sier, det er verst når jeg legger meg på ryggen og slapper av. Er faktisk så ille at jeg ikke kan ligge på venstre siden, føler det blir ekstra mye hjerebank da.

Har fått time til 24-timers EKG i midten av September, men regner ikke med de kommer til å finne noe annet enn det jeg allerede vet. Som legen også sier, hadde det vært noe alvorlig galt ville vi sett det på EKG uansett...Får håpe han har rett!

Igjen, tusen takk!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...