Gladmor30 Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Jeg har maxi cosi bilsete.. Jenta mi er snart 4 mnd.. har alltid syns at det har sett litt ubehagelig ut å sitte oppi der, så jeg klarer liksom ikke å "se" det an selv heller.. føler hun ser så knødd ut. Noen med erfaring? Jeg mener såklart puta som ligger i bunnen av bilsetet, der det også følger med støtte til hodet.
C.L.H85 Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Ja har lurt litt på det selv! Jeg har fjernet det, siden hun er så lang(og rund), slik at beina er langt utenfor. Hun er også 4 mnd, men er fortsatt usikker på om jeg burde sette puta tilbake??
Regina Phalange Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Shit, jeg tok den ut her om dagen, og sønnen min er bare 9 uker! Synes han sitter mye bedre, men har ikke bestemt meg for om jeg skal sette den inn igjen eller hva. Får høre hva dere andre sier! Han er rundt 60 cm lang forresten
sisten Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Fjernet nakkeputen da han var 4 mndr, spurte på hs hva de mente og de sa det var forskjellig fra 3-5 mnd. Kommer vel ann på baby og størrelse. Men helst ikke før 3 mndr grunnet rygg og nakke .
Busy_bee Skrevet 14. august 2011 #5 Skrevet 14. august 2011 Du kan ta ut bare sitteputen (innholdet I den) og beholde nakkestøtten dersom du synes hun trenger litt hodestøtte enda. Det gjorde vi og min lille satt mye bedre etter det.
flypapir Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 Vi fjernet den forrige uke (har samme setet som deg), og da var tulla 4mnd gammel. Synes hun sitter mye bedre nå
Valiana Skrevet 14. august 2011 #7 Skrevet 14. august 2011 Vi fjernet hele seteforminskeren for en ukes tid siden, da jenten vår var 3 og en halv måned gammel (stor plugg på 7 kg, som ikke lenger fikk plass til skuldrene mellom). Fjernet puten et par uker før det. I instruksjonsheftet til bilsetet står følgende: "Seteforminskeren kan brukes i en lengre perode hvis fyllingen fjernes. Bruk seteforminskeren tl nyfødte barn, ikke bruk den til større babyer (fra ca 4-5 mnd)" Så du kan nok trygt fjerne den!
Gladmor30 Skrevet 14. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2011 Jeg tok vekk puten idag. Jeg ser at jeg burde ha gjort det for lenge siden! Hehe.. Tutta sitter mye bedre nå..hun sovna til og med i bilstolen mens den sto helt i ro. Som sagt er hun snart 4 mnd. Så vet dere det, dere som lurer Tusen takk for svar forresten
Gjest Skrevet 14. august 2011 #9 Skrevet 14. august 2011 Jenta mi vokste 9 cm og 1,5 kg de første 6 leveukene så vi tok det ut rimelig fort... hun var en mnd gammel kanskje... var kanskje ikke helt bra, men fikk ikke plass til henne i setet med pute og nakkestøtten, iallfall ikke på korte turer hvor vi brukte vintertøy i tillegg...
Regina Phalange Skrevet 14. august 2011 #10 Skrevet 14. august 2011 Glemte å si at jeg kun tok ut sitteputen, ikke hodestøtten. Visste ikke at det gikk an, så gjorde det etter tips fra Babyshop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå