Gå til innhold

Str 50 på barneklær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min baby var 52 cm og 3,5 kg og vokste fra str 50 iløpet av de to første ukene.

Jeg anbefaler at du kjøper hentedressen + kanskje et par sett i str 50, men at det meste blir kjøpt i str 52. Kjedelig å ikke få bruke de fine klærne:)

Annonse

50 er jo lengden og ikke str. Kommer jo helt an på barnet. Jeg ville nok hatt et par bodyer, en strømpe\myk tøybukse i str 50 bare for sikkerhetsskyld. Kjedelig å ha masse tøy du ikke får brukt, men er og kjedelig å få en liten baby uten å ha klær som passer.

Alle sa til meg at jeg ikke måtte kjøpe str 50, kjøpte litt for det om. Fikk en liiiten baby som brukte det i 5-6uker. :)

Mine har vært ca 3,2kg og 3,5kg ved fødsel og har brukt str 50 en stund begge to. 56 druknet de i ved fødsel. Det har selvfølgelig noe med lengden å gjøre også, men jeg tipper de fleste babyer på ca3-3,5kg passer best til str 50 i begynnelsen.

Jeg syns alle anbefalingene her inne var at man ikke trengte str 50 før jeg fødte første gang, så jeg hadde handlet inn 56 og 62 og babyen som kom druknet i alle klærne. Man kan brette opp ermene på bodyene og buksebeina, men jeg syns det er utrolig stusslig med kun alt for store klær til babyen, så vi var ute og handlet dagen etter vi kom hjem fra sykehuset for å ha klær som passet. Samtidig vet jeg om andre som har fått babyer som aldri passet inn i str 50 og som hadde handlet inn en del i str 50 som de aldri fikk brukt.

Jeg pleier å anbefale at man handler mest i str 56 og et par sett i str 50, sånn at man har noe. Butikkene er jo åpne etter man har født også så man kan handle inn mer da. Bor man langt unna butikker blir det selvfølgelig noe annet, da hadde jeg nok handlet inn mer i str 50, men evt ventet med å ta av lappene til jeg visste hvor stor babyen var sånn at jeg kunne byttet inn til større størrelser.

MIne har vært 50 og 51 cm og ca. 3900 gram ved fødsel. Trengte str. 50 de første to ukene. Men tøyet varierte litt i størrelse etter merke. Jeg syns str. 56 var for stort i starten. Like ikke å måtte brette opp alt av armer og bein for å spare noen hundrelapper.

Jeg fikk også råd om å kun kjøpe 56 og 62 til babyen mens jeg var gravid. Jeg kjøpte bare noen få plagg i str 50.

Jeg fødte en liten gutt på 46 cm og akkurat 3 kg, så han druknet i str 50 (jeg måtte brette opp ermene, og alle bukser/strømpebukser var for lange i bena). Jeg måtte altså rett ut for å kjøpe klær etter fødselen, så jeg hadde nok, og det syntes jeg var kjipt, jeg ville helst være hjemme med babyen og pleie bekkenet, som var jævlig løst og vondt etter fødselen.

Neste gang skal jeg kjøpe en del i str 50 og en del i str 56, så får jeg heller la være å ta av lappene på de minste klærne. Du får jo byttet klærne ganske lett, særlig om du handler i kjedebutikkene - de bruker å være greie på sånt.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...