Gå til innhold

kreta med baby på 7 mnd, trenger gode tips og erfaringer!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan det er i hellas, men erfaring fra spania og gc er at - pakk med det du skal ha av bleier og mat, så slipper du å løpe rundt etter det!

Du kan pakke bleiene i "restplassen" i kofferten og i vogna.

Ta med barnesetet som håndbagasje på flyet. Det kan hende du kan få et eget sete ved siden av deg og har et grei plass å plassere barnet i underveis. Da har du også barnesete i taxier, buss osv.

Om du ikke har, så er det på tide å skaffe seg en bæresele (eller sjal hvis du har det). Da har du hendene fri på flyplassen og barnet har en trygg plass i et ukjent miljø med nye lyder.

God tur!

Jeg var på Kreta med sønnen min på den gang 9 måneder tidligere i år. Jeg hadde med alt av mat og mye bleier hjemmefra. Måtte kjøpe en pakke bleier og det var dyrt (90-100kr) for en pakke Libero. De fleste butikker og supermarkeder hadde middagsglass fra Neatle i hvert fall, men utvalget var relativt dårlig. Nan kunne man også få kjøpt. Grøt husker jeg rett og slett ikke.

Det du tar med ned skal jo ikke hjem igjen, så da har du ekstra plass til det du kanskje har shoppet ;) Jeg hadde med reisetrille som funket godt til dagsoving og litt utover kvelden når vi var ute på middag etc. Ikke noe bilsete for min del. Leide bil fra Avis en dag, og fikk med bakovervendt bilsete. I tillegg hadde jeg med bæresele til flyplass og gåturer på stranden hvor det kunne være vanskelig å trille vognen.

Jeg gikk inn og reserverte plasser på flyet en god stund før avreise og fikk seter helt foran. Der fikk vi utlevert en "køye" hvor junior kunne sove godt og trygt under reisen. Ikke mange slike plasser, så her må man nok være tidlig ute.

Jeg ammet da vi lettet for å unngå dotter i ørene (flaske og/eller sutt gjør sikkert samme nytten). Ha med en leke el som aktiviserer på mange måter - lyd, farger, ting å ta på osv. Hadde med EN slik leke selv og den reddet oss mang en gang under hele oppholdet.

Kreta er en fantastisk øy! Folk er vennlige, gjestfrie og familieorienterte. Dere blir nok godt mottatt. Eneste "mangelen" var stellerom el på offentlige steder, noe som gjorde at kreativiteten ble satt på prøve.

God tur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...