Leer Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Hadde en ganske vanskelig første fødsel og venter nå nr. 2 om to uker. Jeg gruer meg for å oppleve samme fødsel igjen, men folk rundt meg "trøster" meg med, innkludert jordmor, at fødsel nr. 2 går som regel mye fortere og lettere. Har dere samme erfaring eller var det like tøft med nr. 2?
Maia&Mathias <3 Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Her var min 2.fødsel helt anderledes enn nr 1. Nr 1 dro ut i lange drag, fikk ikke åpning og måtte til slutt få epidural og babyen ble forløst ved hjelp av sugepropp. Fødsel nr 2 som var for 16 dager siden ble jeg satt igang på og d gikk nesten 4 timer fra første ri til prinsessa var ute. Veldig intenst og fødte helt uten smertestillende men helt klart en bedre fødsel enn nr 1. Har kanskje noe å si at jeg ble satt igang da, men alle jeg har prata med sier fødsel nr 2 er mye lettere enn nr 1. Masse lykke til!
cheni Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Første var en veldig fin opplevelse, fra første ri tok det ca 17 timer. 5 av dem var på sykehuset. Nr 2 hadde det travelt, stryrtfødsel, 15 min på sykehuset. Følte at jeg hadde null kontroll, men det var jo selvfølgelig kjempegodt å slippe timer med smerter. For ikke å snakke om at jeg overhode ikke var sliten etterpå Begge to var uten smertestillende.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Første fødselen min varte i 15 timer, men var helt ukomplisert og jeg klarte meg fint uten noen form for smertestillende. Den andre fødselen min var en styrtfødsel, som bare tok 2 timer fra første rie, og bare 1 time fra 4 cm. Den var myye vondere enn min første fødsel, men fordi det gikk så raskt så rakk jeg ingenting smertestillende dessverre, selv om jeg ønsket det sterkt :/ Men det gikk utrolig fort unna i svingene, så hadde jeg bare visst at det kom til å gå såpass raskt, så hadde alt vært såre vel (jeg trodde jo at jeg måtte holde ut i flerfoldige timer med sånne smerter...) Veldig deilig når man var ferdig så raskt, og i strålende form med en gang etterpå
Nuffy Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Håper virkelig nr. 2 er lettere enn nr. 1 - vil ikke ha noen reprise av førstemann!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå