Gå til innhold

Opplevde du fødsel nr.2 lettere enn nr.1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en ganske vanskelig første fødsel og venter nå nr. 2 om to uker. Jeg gruer meg for å oppleve samme fødsel igjen, men folk rundt meg "trøster" meg med, innkludert jordmor, at fødsel nr. 2 går som regel mye fortere og lettere. Har dere samme erfaring eller var det like tøft med nr. 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var min 2.fødsel helt anderledes enn nr 1. Nr 1 dro ut i lange drag, fikk ikke åpning og måtte til slutt få epidural og babyen ble forløst ved hjelp av sugepropp. Fødsel nr 2 som var for 16 dager siden ble jeg satt igang på og d gikk nesten 4 timer fra første ri til prinsessa var ute. Veldig intenst og fødte helt uten smertestillende men helt klart en bedre fødsel enn nr 1. Har kanskje noe å si at jeg ble satt igang da, men alle jeg har prata med sier fødsel nr 2 er mye lettere enn nr 1. Masse lykke til! :)

Skrevet

Første var en veldig fin opplevelse, fra første ri tok det ca 17 timer. 5 av dem var på sykehuset.

Nr 2 hadde det travelt, stryrtfødsel, 15 min på sykehuset. Følte at jeg hadde null kontroll, men det var jo selvfølgelig kjempegodt å slippe timer med smerter. For ikke å snakke om at jeg overhode ikke var sliten etterpå :) Begge to var uten smertestillende.

Skrevet

Første fødselen min varte i 15 timer, men var helt ukomplisert og jeg klarte meg fint uten noen form for smertestillende. Den andre fødselen min var en styrtfødsel, som bare tok 2 timer fra første rie, og bare 1 time fra 4 cm. Den var myye vondere enn min første fødsel, men fordi det gikk så raskt så rakk jeg ingenting smertestillende dessverre, selv om jeg ønsket det sterkt :/ Men det gikk utrolig fort unna i svingene, så hadde jeg bare visst at det kom til å gå såpass raskt, så hadde alt vært såre vel (jeg trodde jo at jeg måtte holde ut i flerfoldige timer med sånne smerter...) Veldig deilig når man var ferdig så raskt, og i strålende form med en gang etterpå:)

Skrevet

Håper virkelig nr. 2 er lettere enn nr. 1 - vil ikke ha noen reprise av førstemann!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...