❁mamma til thea emine❁ Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Skal natt-avvenne mini me... Lurer på om det er lurt å gi vann når de våkner? Har hørt at de kan begynne å våkne å skal ha vann i stede,og poenget med avvenningen er jo å få en hel natts søvn... Eller om jeg skal bare gi henne smokken og roe henne? (hun kommer sikkert til å hyl skrike og vil opp) Har enda ikke klart å ta det stege å natt-avvenne. Nå er hun 8 mnd og det er vel på høy tid med det,for jeg skal jo begynne på jobb om ett par mndr. Ps. Er ikke ilag med barnefaren... Takk på forhånd for svar )
enits40 Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Vi hadde vann ved siden av senga, men brukte det ikke. Her var det pappaen som tok støyten, men bare i helgen - så var det mors oppgave igjen. I begynnelsen ammet jeg halv fem. Så drøyde jeg til fem. Og nå ammer jeg ikke tidligere enn kl. 6. Da er han som regel våken en time, og så sover han litt til. Det gjelder å være konsekvent, og da tok det ikke lange tiden før han hadde fått et nytt søvnmønster.Men.. det varierer sikkert veldig hvordan de reagerer, de små. Og blir de til små monstre, er det ikke lett for en sliten mamma å være så konsekvent.Vi slapp heldigvis unna med lite skriking!! Lykke til!
lillenims Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Det er lov å være tørst i løpet av natta, synes jeg... jeg er iallfall ofte det. Men da er det greit å gi vann og ikkno mer.
enits40 Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Enig i at det er lov å være tørst, altså! Men her var det nok mer vanen enn tørsten som gjorde utslaget..:-)
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 14. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2011 Ga henne litt vann,når hun hadde våknet noen ganger...drakk litt,men det var nok ikke det hun ville ha... Hun våknet og ville opp 10-11 ganger etter at jeg la henne...Så hun testet meg virkelig! Jeg la til slutt en topp jeg hadde brukt den dagen at med henne,og da sovnet hun da var kl ca halv 2. Hun våknet og jeg tok henne opp halv 6 og gav henne pupp og hun sov ilag med meg til 7. Det ble litt skriking,men ikke så mye. Så får se hvor lang tid dette tar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå