Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Hva mener du om det? Anbefales eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra nurket var nyfødt til han var rundt 3mnd gammel samsovet vi mht amminga. Det gikk nemlig i ett, han våknet masse ganger i løpet av natta og skal ha mm. Denne karen var nemlig storeter og er enda det. Fra han var ca 3mnd begynte jeg så smått å vende han til spinkelsenga si. Alle dagslurene sine sovnet han der. Jeg innførte fast føde måltid da han var 4 mnd og 3 dager gammel, fra den dag sov han konsekvent i sin egen seng uansett hvilken lur det var snakk om. Neste helg tenkte jeg å la han få sove i sitt eget rom for første gang siden jeg begynner på jobb om 2 uker :( Blir spennende å se hvordan det vil gå :)

Skrevet

Her samsovet vi helt til vesla var ca 3.5 mnd;) Så lenge du tar visse forhåndsregler som; Egen dyne til babyen, legg henne/hann høyt opp ved ansiktet ditt(slik at du ikke er redd for å rulle på babyen), nogenlunde fast madrass slik at ikke babyen ruller rundt om kring. Jeg ville ikke ha tuppa i mellom oss, så satte sprinkelsenga hennes helt inntil vår seng slik at hun ikke kunne dette ut;)

Gikk kjempe fint for vår del, hun sov bedre av å være i nærheten av oss og jeg kunne reagere kjappere i forhold til mating om natta. Nå er hun 4 mnd og sover i egen seng på vårt soverom:))

Skrevet

Samsoving er bra for babyen og koselig for mamman, derfor samsover jeg fortsatt med jenta mi på 11 mnd:) Hun sovner fint i egen seng på kvelden, og sover i senga si helt til hun småvåkner litt utpå natta en gang, som regel i 2-3 tiden. Da tar jeg henne bare over i senga vår, og så sover vi så godt sammen til morgenen at:)

Her står det litt om fordelene med samsoving;

http://www.sovlillebaby.com/fordeler.htm

Så lenge samsovingen foregår på en trygg måte, er det trygt og godt for babyen;

Samsoving bør unngås dersom mor og/eller far røyker, eller mor har røyket i svangerskapet. En samsovingssituasjon er tryggest mulig dersom:

- foreldrene ikke røyker, påvirket av alkohol eller rusmidler

- sengen er bred nok slik at barnet får god plass, ikke kan dette ut eller falle ned i en sprekk

- barnet har egen lite og lett barnedyne

- madrassen er fast

- foreldre og barnet er friske

- at det er luftig og passe varmt der barnet sover

Skrevet

Med førstemann samsov vi til han var 6 uker gammel. Da våknet jeg opp og oppdaget at jeg hadde lagt dyna over hodet hans og han var helt gjennomsvett! Skikkelig skrekk etter det... La han over i spinkelsenga hans som vi hadde satt som en forlenger av vår seng (bare fjernet den ene "veggen" i senga og satt den inntil vår seng). Denne ganga har jeg snuppa sammen med meg enda men hun bruker for d meste sin egen dyne. Synes d er lettest mtp amminga om natta og snuppa sover godt sammen med oss. Kommer til å se d litt ann hvor lenge vi har ho i senga vår men foreløpig sover hun godt der hun ligger (er 2,5 uker gammel nå).

Skrevet

Så lenge alle i senga får sove godt er samsoving supert! Vi har gjort det litt, men nå gjør vi det bare når hun har en vanskelig natt. Hun er nesten fem måneder da, og skal flytte på eget rom om en måneds tid.

Tror alltid hun kommer til å være velkommen i senga da! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...