ConsuelaBananaHammock Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Vi er en familie på 5, hvor vier 3 stk som reagerer litt forskjellig på hunder. Jeg tåler ikke shcaefere og Chinese crested (sistnevnte hadde vi på prøve i 1 døgn nå. Han var veldig tørr i huden stakkars og flasset, kan være derfor?) Mellomste tåler heller ikke shcaefere, ikke reagert på andre hunder. Yngste tålte ikke en blanding vi hadde mellom Collie/Border collie, har ikke reagert på andre raser. Jeg skjønner jo det at vi må prøve oss frem, før vi kanskje finner en vi alle tåler. Jeg var sikker på at det skulle gå greit med nakenhunden vi prøvde nå, men jeg hørtes ut som en fløyte i dag morges Noen som har Yorkshire Terrier? Eller kanskje CCpowder puff, som har noen erfaringer å dele? Liker gemyttet til CC veldig bra, og denne type hund passer oss ganske fint. Om det ikke hadde vært for at jeg reagerte på de nakne :/
*Nøtta* Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Den eneste hunderasen som går for å være allergivennlig er Bichon Frisee. Det er ikke pelsen som gjør at man reagerer på hunder,men et enzym de har i spytet sitt-så sikkert derfor du reagerte på Chineese Cresteden.
maimaimai Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Det er flere hunderaser som er allergivennlige. Obamahunden for eksmpel, eller Portugisisk vannhund som den egentlig heter. Det er et alternativ for de som ønsker litt større hund. Pelsen ligner på pelsen til Bichon Frisee, men den kommer i svart, brun, hvit og blanding. Puddel går vel også for å være mer allergivennlig enn andre raser. Jeg har selv hatt Bichon Frisee, og jeg reagerte litt på den, men tålte den nok til at jeg kunne ha den. Neste gang skal vi kjøpe Portugisisk vannhund:)
ConsuelaBananaHammock Skrevet 13. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2011 Ah, jeg skjønner Trodde det var forskjellige ting man kunne reagere på. Noen på huden, spyttet eller pelsen. Jeg tålte jo Border collie mixen vi hadde, men ikke yngste. Jeg tåler chowchow, men ikke rodesian ridgeback. Så jeg er så usikker på hva det egentlig er jeg ikke tåler med disse hundene.... Kanskje vi bare må gi opp å ha hund *snufs*
maimaimai Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Tåler du Chow chow tåler du sikkert Eurasier. En nydelig hund med nydelig gemytt. http://www.eurasier.biz/
prinsesse+spire Skrevet 14. august 2011 #6 Skrevet 14. august 2011 ingen av hundene du har prøvd er allergivenlige, så er en god mulighet for at dere skulle kunne ha hund.... bichon frisè, puddel, curlycoated retriver, porugisisk vannhund og noen terrierraser som ikke røyter. puddelen og bichon frisè er spesielt allergivenlige siden de har hår, ikke pels på samme måte som andre hunder. mange tåler også labradoodlen og goldendoodle. lykke til!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2011 Vi hadde puddel når jeg var liten, den tålte jeg godt Hadde også chow-chow og rodesian ridgeback. Mine foreldre lukket litt øynene for min allergi hehe... Puddel har jeg ikke lyst på igjen, de gneldrer rett & slett for mye. Helt greit at det kommer litt lyd fra en hund, men det var lyd non-stop fra den hunden. I 9 år! hehe... Chinese crested powder puff har jo samme greia som puddelen, de må klippes og røyter ikke. Labradoodlen er jo kjempe fin, så den er jo en god mulighet!!! Tusen takk for svar alle sammen, vi får sette oss i tenkeboksen på hunder så får vi se om vi prøver flere raser
Piipii Skrevet 14. august 2011 #8 Skrevet 14. august 2011 Vi har en bichon havanias, og dette er en alergi vennlig hund. Dette er en hun som ikke har pels, men hår:) Er i familie med Frise, men denne har ikke krøller:) En perfekt hund for barnefamilier. Den er liten, utrolig glad i bran, bjeffer ikke, elsker å være med på tur, men trenger heller ikke å aktiviserers hele døgnet. Det er en utrolig barnevennlig hund, mine barn kan gjøre hva de vil med henne uten at det er noe som helst problem:) Kan lese om den her: http://www.havanais.no/ Egentlig skal de være langhåret, men vi skal ikke har våres på utstilling, så derfor velger vi å klippe henne slik hun så ut når hun var valp:) Vi syns de er mye finere sånn da hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå