Gå til innhold

Litt usikker... Spesielle navn?!?

Anbefalte innlegg

Har en gutt som heter Jardar Elias, og ei jente som heter Eir Sofie. Er nå gravid med nr.3. Begge barna har norrøne fornavn og andre fornavn er oppkalling etter tippoldeforeldre. Blir det jente har vi vurdert Oda Christiane, da Oda er norrønt og Christiane blir etter oldefar Kristian. Men så fikk ei venninne ei datter som ble hetende Oda og da føltes det litt feil med det her også, pluss at det ikke hadde helt riktige klangen. Ønsker fremdeles å bruke Christiane, men litt usikker på det første navnet. Har falt litt for Ilja, men det er ikke norrønt. Ilja Christiane :) Hva synes dere??? Noen forslag??

Men nå er det større sjanse for at det er en gutt da og da har vi tenkt på Trym Mathias. Selvfølgelig måtte det også bli litt ødelagt av at søskenbarnet mitt, som har vært som ei lillesøster, har fått seg hund som de kaller for Trym............ :-P Ikke funnet noe alternativ der enda.... Ikke oppkallingsnavn Mathias da... Men Trym er norrønt. Har så vidt vært innom Viljar Andreas, men så ble halvbroren til storebror her kalt Andreas, pluss en haug med nabounger,.. så da mistet vi litt sansen for å bruke det selv... Igjen, hva synes dere??? Noen forslag??

Begynner å bli litt oppgitt, over meg selv, her... For at jeg ikke finner det riktige navnet som bare føles helt rett!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143474733-litt-usikker-spesielle-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Ja det trenger jo ikke være vanskeligere enn det :) Tror ikke jeg har tenkt på det engang ;) hehe.. Men ja det går jo fint med Viljar Mathias :D Liker det :)

Hvis vi skulle valgt noe helt annet enn de navnene vi har nevnt her, har noen der ute noen forslag??? Noe som passer til de to andre selvfølgelig ;)

Trym, Brage og Balder, Brede, Torjus og Sondre er fine:) Olea er nydelig da, men sammen med Christiane blir det veldig "Ole Christian".

Elias og Mathias er fine navn, men ikke spesielt spennende på brødre.

Jeg hadde gitt blanke i hunden og valgt Trym Kristian,

men her har du andre forslag som jeg synes passer til Jardar og Eir. (Heia Kristian etter oldefar):

Storm Kristian, Snorre Kristian, Tord Kristian og Bo Kristian.

Brage Johannes, Balder Emil, Brede må vel kanskje stå alene?, Torjus Olai og Sondre August.

Alde Kristiane :o) Alde er et så utrolig nydelig navn, og passer godt til søsknene. Ville absolutt skrevet Kristiane med K og ikke Ch - både fordi dere har norrøne fornavn og at det er oppkalling. Synes også navnet er penere med K.

Nor Mathias

Lyder Mathias

Brynjar Mathias

Torjus Mathias

Eldar Mathias

Balder Mathias

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...