Gå til innhold

Hjelp mot sengeskrekk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva vi skal gjøre.. Mini på 9 mndr NEKTER å ligge i senga si! Vi har gode rutiner for legging.. det går greit.. men når vi skal legge han i senga HYLER han og SKRIKER helt til vi plukker han opp.. det er ikke snakk om å prøve å sove en gang.. Prøver å roe han med sang og stryke på ryggen.. men han bare spinner rundt i senga, stanger borti sprinklene og hyler og vræler alt han kan.. Dette resulterer i at vi må gå med han eller puppe han i søvn.. og da han våkner på natta må vi gjøre det samme.. det ender ofte med at vi tar han med inn til oss, for jeg orker virkelig ikke en times tid med dette på natta (spesielt ikke etter at han har holdt på slik hele kvelden, kommer seg ikke i seng før 21-22 tiden ofte)..

Problemet nå er at han krabber da han våkner i vår seng og har to ganger falt ut av senga.. så nå hadde det vært veldig fint om han kunne sovet i sin egen seng!!

Har prøvd å legge han i reisesenga andre steder, men det funker heller ikke... Har lite lyst å bare la han vræle... hva om han er redd?? har prøvd noen ganger også, men da han ligger slik over en time har jeg ikke hjerte til å fortsette...

Noen som har noen tips?

Ikke tar han smokk heller, har noen bamser i senga men ser ikke ut til at han liker noen av de spes godt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke er trøtt nok når han legges? Her er legginga sjelden noe problem, men de kveldene det skjærer seg er det som regel fordi hun ikke har rukket å bli trøtt nok før legging... Når er siste blunden hans før leggetid? Sovepose kan forresten også hjelpe, da blir det ikke så lett for dem å reise seg eller krabbe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...