Mamiroseline Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Jeg forstår veldig godt at jeg er gravid, og forstår jo selvfølgelig hva det innebærer. Men jeg klarer faktisk ikke å forstå at jeg skal bli mamma. Jeg vet at jeg skal være gravid frem til februar, men at jeg faktisk skal være en mamma resten av livet har faktisk ikke klart å synke inn selv om jeg er hele 14-15 uker på vei... Flere som føler det slik? Ikke så lett å forklare.. Forandrer dette seg når magen begynner å bli stor, og man kjenner liv?
Lykkeli_med_2_i_magen:-) Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 Har ikke ALLE gravide det sånn?! Det er en grunn til at du er gravid i 9 måneder vet du, det tar tid for at dette skal synke inn!
Mamiroseline Skrevet 13. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2011 Jeg spør jo forsåvidt fordi jeg ikke vet.. Første gang jeg er gravid, så det er enda mye jeg ikke vet.
Musemor med tre søte små Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Hehe.. Høres veldig kjent ut. Jeg hadde det slik sist, og har det slik nå
Mamiroseline Skrevet 13. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2011 Nårtid begynte det å "gå opp" for deg?
Lille jente Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Er nok mange som er i samme båt som deg. Jeg har nr 2 på vei, og syntes det er like spesielt denne gang. Har en toåring fra før, og har vendt meg til at han sier mamma, men syntes det er rart når andre omtaler meg som mammaen hans, så det tar altså sinn tid å venne seg til dette :-) Men det er stor stas!!!
Mamiroseline Skrevet 13. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2011 Så koselig! Ja når folk omtaler meg som kommende mamma, så blir det helt rart. Nesten som jeg ikke klarer å si selv til andre at jeg skal bli mamma, fordi jeg syntes ikke det høres rett ut. Ja det må være stoooor stas når du får høre mamma fra den lille :-D Takk for svar forresten Lykke til med nr 2
Musemor med tre søte små Skrevet 13. august 2011 #8 Skrevet 13. august 2011 Når det begynte å gå opp for meg... Hmmmm, tror det var nå vannet gikk...
Miss Hemingway Skrevet 13. august 2011 #10 Skrevet 13. august 2011 Jeg klarte aldri å ta det innover meg, og etter poden kom var det helt latterlig å omtale seg selv med "mamma" men etter noen dager var det verdens mest selvfølgelige ting at det var nettopp det jeg var. Så tror nok ikke det synker inn før man har fått de ut
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 13. august 2011 #11 Skrevet 13. august 2011 Det var noen måneder etter at poden var født at jeg syntes det var rart at alle omtalte meg som mamma. Selv om jeg gikk gravid i 9 måneder, ble det et lite sjokk når det plutselig kom et lite menneske ut av meg på fødestuen. Gikk ikke opp for meg engang når jordmor sa at jeg var 10 cm åpen! Tror ikke det blir noe mindre sjokk denne gangen heller, har vært opptatt med mange jern i ilden på privaten, så det blir nok like stor overraskelse på føden denne gangen også! he he
Eplebiten Skrevet 14. august 2011 #12 Skrevet 14. august 2011 Jeg er 27 uker på vei, har fått på plass litt utstyr, kjøpt inn en god del klær osv. Men tanken på at jeg skal bli mamma i november har ikke gått opp for meg enda. Syntes det er rart at om 13 uker sitter jeg der med en liten baby i armene som jeg skal ta vare på i flere år fremover. Tror nok ikke det går opp for meg hva jeg har begitt meg ut for før jeg faktisk sitter der. Men jeg gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå