Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #1 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har planer om å "slanke" meg når babyen har kommet om ett par måneder. Hadde ti kilo for mye når jeg ble gravid. Er ikke så mye snakk om slanking egentlig, men å legge om til et sunt kosthold (har for så vidt allerede startet med det), men skal gi en skikkelig innsats når babyen er her. Har sjekket ut litt og tenker å ligge på underkanten av 2000 kcal om dagen (vil ikke at det skal gå utover ammingen). Tenker å gå trilletur i noen oppoverbakker i nærområdet i rask gange. I følge vektklubben.no sine sider vil dette forbrenne ca 500 kcal (står ingenting om ekstra vekt av vogn, men en gåtur i raskt tempo på en time). Har noen treningsvideoer som jeg tenkte å trene til 3-4 dager i uka. Det står at man forbrenner ca 400 kcal på en økt der (de ser ganske intensive ut). Har også fått med meg at man forbruker ca 500-700 kcal om dagen ved amming. Det her blir mye surr..Men spm mitt er.. Hvis jeg i teorien får en BMR på 2500 kcal om dagen for å beholde den daværende vekten min..dette er jo uten å ha regnet med ammingen. Og jeg får i meg 2000 kcal og i hvertfall går/trener "bort" 500 kcal om dagen. Hvor mange kalorier vil jeg være i underskudd? Vil det være riktig å tenke at jeg er 1000 kcal i minus da?? Og om jeg trener til en video i tillegg til å gå en dag, da blir det vel 1500 kcal i minus. Men er dette bra?? Sitter jeg ikke igjen med for få kalorier?? Mulig jeg er veldig dum her..Men er ikke vant til slanking (prøver alt jeg kan å sette meg inn i det, blir jo helt forvirra av kalorier og alt det styret der ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143473738-ang-slank-kaloriforbruk-vs-inntak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2011 #2 Del Skrevet 13. august 2011 Jo, herlighet.. Og hvis man da legger til forbruket som går til amming..vil ikke det være veldig lite jeg har i restrerende kalorier da?? Men det er kanskje det som er meningen. Håper dere skjønner hva jeg mener.. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143473738-ang-slank-kaloriforbruk-vs-inntak/#findComment-143473739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå