Gå til innhold

køkjøring - hva er mest rett??

Anbefalte innlegg

Skrevet

diskusjon med samboeren her...

en av oss mener at når man kjører i kø, bør man ha god avstand til bilen foran. dette for å ikke stresse sjåføren foran og for å kunne slippe biler som kommer fra kryss inn lettere.

en av oss mener at man bør holde seg tett på bilen foran. dette for å få bedre flyt i trafikken. man bør også være oppmerksom i kryss og slippe inn biler som prøver å komme inn på veien.

hva gjør dere??

Skrevet

Siste er det rette.

Jeg er vekker legge meg helt oppi ræva på den forran og helst ikke slippe inn noen!

Skrevet

Glemte å legge til at jeg også driver å skifter felt, frem og tilbake for å hele tida være i den. Køen som beveger seg fortest, når jeg kan bytter jeg, forsøker å vinne en billengde ellers to. Men jeg ser ut til å alltid komme i smile køen

Men å kjkøre tett, være oppmerksom i kryss, flettet inn fra sidene ved behov, men være tett slik at man får flest mulig jilerr igjennom på kort tid err det rette.

:-)

Hvem vant du eller mannen?

Skrevet

Hvis den 1001-1002-1003 (3-sekundersregelen) skal gjelde i sakte kø, vil det blir veldig lang avstand mellom bilene. Så vet ikke om den gjelder der...

Men på den annen side er det frekt å ligge oppi hekken på forankjørende.

Skrevet

Det er så mange som prøver å snike i køen så jeg mener man bør ligge tett i den foran og ikke slippe inn snikere.

Skrevet

Det har ikke noe å si, for en kommer like fort til målet med begge metodene. Og flyten i trafikken er den samme, om du klistrer deg til bilen foran eller har 2-4 meter avstand+ slipper inn et par biler her og der.

Og så er det høflig å slippe inn biler fra sideveier.

Jeg har hatt lappen og kjørt bil i 22 år. Og dette har jeg virkelig lært meg med årene. Stress(ligge tett i ræva på bilen foran) skader kun deg selv, og gir ingen gevinst i hele tatt.

Skrevet

Tett opptil, og så avpasse avstand til fletting ved behov.

Dette er vegvesenet og politiets anbefaling!

Skrevet

Ved kø bør ein ligge tett opptil for å få betre flyt i trafikken. Men å ikkje flette inn bilar i kryss er berre egoistisk. Det som skaper kø er oftast kryss og rundkøyringar, og om ei ligg tett slepp fleire gjennom.

Skrevet

holde seg tett på bilen foran er det rette. Blir helt gal av folk som "sparer opp" asfaltmeter midt i køen!! Det gir dårlig flyt og køen blir bare verre!!!

Skrevet

Er det omtrent stillestående kø er det meningsløst å ha flere meter til bilen foran. Da blir jo køen bak bare verre. Irriterer meg grønn når jeg ikke kommer meg inn på en vei fordi en lenger fram i køen ikke kan lukke igjen luken foran seg.

Ellers er det greit om man slipper inn fra sidelinjen også. Drittsekk fakter har en tendens til å spre seg, og en dag vil man jo gjerne inn i køen også.

Skrevet

Det verste jeg vet er å ligge i venstre felt og ha en idiot foran meg som har *masse* plass til bilen foran og slipper inn halve køen der...

Jeg mener man skal ligge tett (men ikke uforsvarlig) inntil bilen foran. Er det biler som har behov for å skifte til ditt felt, kan de signalisere med lys, og man slipper dem inn.

Feltskifte er en av de tingene som skaper masse kø, så det er bedre om alle holder seg i sitt felt til de må bytte (skal inn eller ut), og man holder trafikken jevn og uten flyt. Disse som skifter felt hele tiden bidrar bare til mer kø...

Skrevet

fornøyd nå :D

jeg vant hehe

jeg mener det er best å ligge tett på for å få bedre flyt. selvfølgelig ikke helt i rompa da..

jeg slipper inn biler som står i kryss, men ikke alle.

vi har ikke så mye 2felt her, så slipper å tenke på filbytte og sånne ting.

jeg blir kjenmpeirritert dersom jeg skal av veien, og blir stående lenge fordi bilene foran har kjempeluker, hadde alle bare kjørt som meg så hadde livet vært myyye greiere... hehe ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...