Gå til innhold

Uhell ved bleieslutt

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest litt innlegg om bleieslutt - har vel selv forventninger om å få bleiefritt barn etterhvert.... pjokken nærmer seg tre år. Men han er lite interessert - jeg har ikke gjort noe systematisk for å avvenne ham, selv om han har gått mye uten bleie i sommerferien. Ute. Må innrømme at jeg ikke har så innmari lyst på alle de uhellene inne. På badet og kjøkkenet er det uproblematisk, men på teppet i stua? I sofaen? I voksensenga (som han leker og turner masse i)? Og jeg er ikke fin på det - her kan det rotes og søles, huset er til for å brukes. Men setter ikke tisselukt seg godt fast? Hvordan vasker dere på sånne steder? Kjenner det stresser meg, hehe :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143473320-uhell-ved-bleieslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var som deg, orket ikke all tisset. Så når de ikke var interessert i å prøve å slutte lot jeg der drøye til de viste lyst selv.

Så først slutte en del uker før 5-års dagen, mens andre sluttet når det begynte å nærme seg den tredje bursdagen.

Det brydde meg ingenting å bytte bleier, ungene ville ikke gi slipp på dem så da ble det slik.

selvfølgelig hadde jeg satt inn giret hvis det drøyde ut i siste barnehage-år, men det var det ingen behov for.

Synes mange stresser for tidelig med den bleia.

Nå har ikke vi tepper på gulvene her, men i sofaen måtte han sitte på håndkle. Dessuten så vil det meste absorberes av underbukse og/eller bukse om han har på seg dette. Bæsjen vil i alle fall holde seg der ;-)

Ta på ham bukse og få ham til å sitte på håndkle i sofaen. Det blir litt fotfølging en liten stund, men her tok det bare en uke og to uhell før han kunne erløæres som bleiefri. Han er snart 2 1/2 år, og vi bare tok av ham bleia og han fikk den ikke på igjen.

Hehe, to svar og to varianter :-) Det er jo sikkert sant at det meste absorberes av undik/bukse. Og klesvask skal jeg tåle! Jeg tar nok sjauen etterhvert - men ikke akkurat nå som alle er forkjøla og matte nok som det er. Takk for svar. Sitte på håndkle regner jeg som helt uaktuelt å få gjennomført, men vi kan jo teipe fast litt tisselaken hist og her kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...